Σάββατο, 20 Αυγούστου 2011

Το καρπούζι δεν παχαίνει


Χαζεύοντας στο διαδίκτυο, τελικά μπορεί να βρεις... πραγματικά διαμάντια. Για την ακρίβεια ολόκληρο θησαυροφυλάκιο πληροφοριών για την διατροφή και τα προϊόντα που όλοι καταναλώνουμε καθημερινά.

Το όνομα του blog είναι natofao.blogspot.com.

Tο ''νατοφάω'' (με μία λέξη) είναι ένα blog που δημιουργήθηκε απο τον ''ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟ'' και όπως αναφέρεται στις user profile details:

''Στο "Να το φάω;" κάνουμε μια οργανωμένη προσπάθεια να ξεκαθαρίσουμε λίγο το τοπίο στο χώρο της διατροφής, να ξεχωρίσουμε την αλήθεια από το ψέμα, το ωφέλιμο από το βλαβερό και να προσφέρουμε πληροφορίες που είναι αξιόπιστες, υπεύθυνες και προπαντός αντικειμενικές. Και φυσικά να σχολιάζουμε διατροφικά γεγονότα της καθημερινότητας μας''...

Εμάς μας έπεισε... Γι' αυτό κατά καιρούς θα αναδημοσιεύουμε καποια από τα άρθρα του.


Ιδού λοιπόν, μέτα από ενα ξεδιάλεγμα, το πρώτο αρθρο της σειράς σχετικά με το πλέον καλοκαιρινό φρούτο, το καρπούζι.

Διαβάζαμε κάπου στο Βήμα ένα άρθρο για το καρπούζι ότι λόγω των θερμίδων που περιέχει πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο ενώ σύμφωνα με το άρθρο (άγνωστο ποιος το έγραψε - δεν αναφέρεται) πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο λόγω θερμίδων και "λόγω της περιεκτικότητας φυσικής ζάχαρης" και προσθέτουν ότι σχεδόν απαγορεύεται στoυς διαβητικούς, πάλι λόγω αυτής της φυσικής ζάχαρης.

Ε, λοιπόν, ο συγγραφέας του άρθρου είναι εντελώς άσχετος, γιατί αλλιώς δεν εξηγείται τόση παραπληροφόρηση. Το καρπούζι έχει μόνο 30 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, 7,5 γρ. υδατάνθρακες και από αυτά τα 6,2 γρ. είναι σάκχαρα, και αποτελείται 91% από νερό. Ένα φλιτζάνι κομμάτια καρπουζιού είναι περίπου 150 γρ. και άρα 45 θερμίδες.

Ναι, έχει λίγες θερμίδες. Όμως για να καταλάβει κανείς πόσο ΔΕΝ παχαίνει το καρπούζι το συγκρίναμε με άλλα 2 φρούτα, το μήλο και το πορτοκάλι και να τι βρήκαμε: 100 γρ. μήλο έχει 52 θερμίδες, 13 γρ. υδατάνθρακες από τα οποία τα 10 είναι σάκχαρα. Δηλαδή το μήλο έχει σχεδόν τη διπλάσια ποσότητα σακχάρων σε σχέση με το καρπούζι, ωστόσο κανείς δεν λέει ότι το μήλο παχαίνει. Κοιτάξαμε και το πορτοκάλι και ορίστε η διατροφική τoυ αξία: 47 θερμίδες ανά 100 γρ, 11 γρ. υδατάνθρακες και 9 γρ. σάκχαρα. Και το πορτοκάλι λοιπόν έχει περισσότερες θερμίδες.

Με λίγα λόγια το καρπούζι όχι μόνο έχει λιγότερες θερμίδες από τα περισσότερα φρούτα, έχει και λιγότερα σάκχαρα (αν και... τα σάκχαρα αυτά ειναι διαφορετικά από τη ζάχαρη και τα πρόσθετα σάκχαρα στα έτοιμα τρόφιμα). Επιπλέον έχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε νερό από άλλα φρούτα όπου και αυτό αποτελεί πλεονέκτημα γιατί τρόφιμα με πολύ νερό χορταίνουν περισσότερο χωρίς να επιβαρύνουν, το καρπούζι έχει αυτό που λέμε χαμηλή θερμιδική πυκνότητα. Βασικά όλα τα φρούτα έχουν χαμηλή θερμιδική πυκνότητα. Για άλλη μια φορά οι ξερόλες δημοσιογράφοι γράφουν χωρίς να ξέρουν και παραπληροφορούν τον κόσμο.


Ο Διαιτολόγος

1 σχόλιο: