Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2009

Ράδιο Αρβύλα Vs Δελτία Ειδήσεων (quotes)



Σήμερα η ιδέα για το άρθρο μου ήρθε παρακολουθώντας την αγαπημένη μου εκπομπή "Ράδιο αρβύλα". Οι άνθρωποι που αποτελούν τη συγκεκριμένη εκπομπή είναι οι άνθρωποι με τους οποιούς μεγάλωσα βλέποντας τους και από τους οποιούς έχω πάρει πολλές από τις αξίες που με διέπουν στη ζωή μου.

“A market is the combined behavior of thousands of people responding to information, misinformation and whim.”, Kenneth Chang

Πριν αρχίσετε να διαβάζετε το άρθρο πατήστε να παίζει και το παρακάτω τραγούδι...



Για άλλη μια φορά, λοιπόν, παρακολούθησα με θαυμασμό πως με απλά και κατανοητά λόγια εξήγησαν οι παρουσιαστές της σατιρικής εκπομπής ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι παγκοσμίως: την παραπληροφόρηση. Η μαζική παραπληροφόρηση που παράγει φόβο, και ως συνέπεια του φόβου τον καταναλωτισμό.

Ο Kenneth Chang, του οποίου το quote φιλοξενούμε σήμερα, είναι συντάκτης στους "New York Times". Και το quote του εξηγεί το πως κινείται η αγορά. Ο πλούτος των μεγάλων παγκόσμιων επιχειρήσεων βασίζεται στη δημιουργία ανάγκης.

Και το χειρότερο είναι ότι η τακτική των επιχειρήσεων είναι συνήθως να βασίζονται στη δημιουργία αρνητικών συναισθημάτων. Είναι πιο αποδεκτό να σε εκμεταλλεύεται η Coca - Cola με τον Άγιο Βασίλη παρά ένα ολόκληρο σύστημα media και επιχειρήσεων με τον ιό Η1Ν1. Γιατί τουλάχιστον στην πρώτη περίπτωση η επένδυση του καταναλωτή του δημιουργεί το συναίσθημα της χαράς. Αντί να αγοράσει ο πατέρας μία μπάλα στο παιδί, την αγοράζει ένας φανταστικός χαρακτήρας που προσθέτει μαγεία στα μάτια του μικρού παιδιού. Ενώ αντίθετα, είναι εντελώς ξεδιάντροπο να βασίζεις την κερδοφορία σου, την τηλεθέαση σου ή ο,τιδήποτε άλλο στη δημιουργία φόβου σε εκατομύρια ανθρώπους.

Ράδιο Αρβύλα



Φιλοξενούμε το παράδειγμα αυτής της εκπομπής ως αντίβαρο στην παραπληροφόρηση των Δελτίων Ειδήσεων για δύο λόγους: πρώτον, γιατί το εξαιρετικό τελευταίο μέρος της εκπομπής τους για την παραπληροφόρηση αποτέλεσε το κίνητρο για να γραφτεί το σημερινό "Quotes", και δεύτερον, γιατί η συγκεκριμένη παρέα από τότε που πρωτοεμφανίστηκε λειτουργεί ως παράδειγμα υποκειμενικότητας μέσα σε ένα κατ' εξοχήν μέσο ψεύτικης αντικειμενικότητας.

Δελτία Ειδήσεων



Η προσωποποίηση της παραπληροφόρησης είναι τα Δελτία Ειδήσεων. Και για να μην αναφερθώ στο τωρινό παράδειγμα με τον ιό Η1Ν1, θα σας προτρέψω να παρακολουθήσετε το "Bowling for Columbine" του Michael Moore. Για να δείτε πως ένα όλοκληρο σύστημα, χωρίς κανένα ενδοιασμό, δημιουργεί φόβο, σπρώχνει έναν ολόκληρο λαό στην οπλοκατοχή, μόνο και μόνο για να πλουτίσει ακόμα περισσότερο. Ανάλογα παραδείγματα συναντάμε παγκοσμίως και αδιαλλείπτως.

Τέλος, κλείνοντας θα ήθελα να υπερτονίσω για άλλη μία φορά τη σημασία της σάτιρας. Η σάτιρα μπορεί να ταρακουνήσει έναν υπνωτισμένο καταναλωτικά λαό, η σάτιρα μπορεί να εκλέξει έναν άνθρωπο με μεσαίο του όνομα το Hussein πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών, η σάτιρα μπορεί σε περιόδους εύκολους αλλά και δύσκολους να μας κάνει να χαμογελάσουμε...

by Dominic


1 σχόλιο:

  1. i ekmetalleusi tou fovou einai dustuxws polu dunato oplo sta xeria ekeinwn pou 3eroun na to xrisimopoioun!
    to 8ema einai omws na to katalavoume ki emeis kai na eimaste pio epifulaktikoi se oti mas serviroun!
    de ftaiei mono ekeinos pou s'ekmetalleuetai!
    ftais ki esu pou ton afineis! 8uma de se kanoun, ginesai kiolas!

    ΑπάντησηΔιαγραφή