Η μάχη των σούπερ μάρκετ μεταφέρεται πλέον και στο Διαδίκτυο. Οι αλυσίδες στήνουν τα ράφια τους στο Ίντερνετ δίνοντας τη δυνατότητα αγορών on-line και παράδοσης στο σπίτι για πελάτες που δεν έχουν τον χρόνο να κάνουν τις αγορές τους σε ένα παραδοσιακό κατάστημα ή που θέλουν να εξοικονομήσουν χρόνο.
Ήδη τρεις αλυσίδες σούπερ μάρκετ επιχειρούν ηλεκτρονικά και στις ιστοσελίδες τους είναι αναρτημένος κατάλογος με όλα τα είδη και τις τιμές τους με βάση τον οποίο μπορούν να παραγγείλουν οι καταναλωτές τα προϊόντα που χρειάζονται. Τη μεταφορά στο σπίτι την αναλαμβάνουν οι αλυσίδες.
Η πρώτη αλυσίδα που έβαλε «ράφια» στο Διαδίκτυο ήταν η αλυσίδα Βερόπουλος η οποία το 2001 και όταν ακόμα οι on-line αγορές ήταν στην Ελλάδα σχεδόν ανύπαρκτες, δημιούργησε το πρώτο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ και άνοιξε τον δρόμο για του υπόλοιπους παίκτες που όμως για χρόνια ήταν διστακτικοί.
Σήμερα στην αξιοποίηση του Ίντερνετ για τις αγορές των νοικοκυριών προχωρούν και άλλες αλυσίδες όπως η Carrefour που ανέβασε την προηγούμενη εβδομάδα στο Διαδίκτυο το ηλεκτρονικό της κατάστημα το οποίο λειτουργεί πιλοτικά ενώ η Α-Β δέχεται παραγγελίες και με e-mail.
Αν και τα πρώτα βήματα είχαν γίνει πριν από σχεδόν μια δεκαετία, οι διστακτικές κινήσεις των επιχειρηματιών και η καθυστέρηση της δραστηριοποίησης των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στο Διαδίκτυο είχε και έχει άμεση σχέση με τον περιορισμένο τζίρο των ηλεκτρονικών αγορών που πραγματοποιούν οι Έλληνες αλλά και με το γεγονός ότι η χώρα μας υπολείπεται της υπόλοιπης Ευρώπης στη διείσδυση του Διαδικτύου στα νοικοκυριά. Υπολογίζεται ότι ο συνολικός τζίρος από τις αγορές μέσω Ίντερνετ στην Ελλάδα φτάνει το 1 δισ. ευρώ ενώ από το σύνολο των αγορών μόνο το 3,2% αφορά την αγορά τροφίμων.
Αγορές όλο το 24ωρο
Για τους επιχειρηματίες του λιανεμπορίου το Διαδίκτυο δεν μπορεί να αντικαταστήσει το παραδοσιακό κατάστημα. «Οι Έλληνες καταναλωτές θέλουν να έρχονται σε επαφή με τα προϊόντα που αγοράζουν. Ωστόσο το ηλεκτρονικό κατάστημα απευθύνεται σε μια κατηγορία καταναλωτών που δεν έχουν τον χρόνο να κάνουν αυτήν τη βόλτα, που θέλουν να ψωνίζουν ακόμα και όταν τα καταστήματα είναι κλειστά», λέει εκπρόσωπος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν, να «κλειδώσουν» την παραγγελία τους και να παραλάβουν τα ψώνια τους μέσα σε 24 ώρες στο σπίτι, στον χώρο εργασίας του ή όπου αλλού επιλέξουν.
Μίνιμουμ αγορών από 60 εώς 75 ευρώ
ΟΛΕΣ οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ που προσφέρουν στους πελάτες τους την δυνατότητα παραγγελίας από το Ίντερνετ, έχουν ορίσει μίνιμουμ ποσό αγορών, ενώ οι περισσότεροι προσφέρουν δωρεάν την αποστολή των προϊόντων. Στο ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ οι πελάτες της μπορούν όταν τα καταστήματά της είναι κλειστά να σερφάρουν στο Ίντερνετ και να γεμίσουν το ηλεκτρονικό τους καλάθι με ψώνια. Οι καταναλωτές έχουν επίσης την ευκαιρία να πληροφορηθούν από τον κατάλογο του on-line καταστήματος τις τιμές των προϊόντων, ενώ πριν από την παράδοση των προϊόντων ο πελάτης ενημερώνεται και για το κόστος των συνολικών αγορών του.
Η αλυσίδα Βερόπουλος ως ελάχιστο όριο ορίζει το ποσό των 75 ευρώ κατά παραγγελία ή τα 30 διαφορετικά είδη κατά παραγγελία. Όσο για την πληρωμή, αυτή μπορεί να γίνει με αντικαταβολή κατά την παράδοση, με πιστωτική κάρτα μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος είτε κατά την παράδοση. Πιλοτικά
Αντίστοιχα, η αλυσίδα Carrefour η οποία λειτουργεί πιλοτικά το ηλεκτρονικό της κατάστημα, έχει ως ελάχιστο πόσο επίσης τα 75 ευρώ και έχει μέγιστη προτεινόμενη παραγγελία κατά είδος. Μάλιστα η αλυσίδα Carrefour εκτός από τα τρόφιμα και τα αλλά είδη σούπερ μάρκετ που διαθέτει από το ηλεκτρονικό της κατάστημα, πουλά και τα ηλεκτρικά είδη και τα κλιματιστικά που διαθέτει στα καταστήματά της. Οι πληρωμές γίνονται απευθείας με τη χρήση πιστωτικής κάρτας.
Πιο λάιτ εκδοχή χρήσης του Διαδικτύου προσφέρει η αλυσίδα Α-Β Βασιλόπουλος η οποία δέχεται παραγγελίες και με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, θέτοντας ως μίνιμουμ αγορών τα 60 ευρώ. Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες και άλλες επιχειρήσεις του κλάδου εξετάζουν το ενδεχόμενο της δημιουργίας ηλεκτρονικών καταστημάτων και αυτό διότι όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς τα επόμενα χρόνια ένα μεγάλο κομμάτι των αγορών των Ελλήνων θα γίνεται από το Ίντερνετ. Η εκτίμηση αυτή ισχυροποιείται και από την αύξηση των on-line αγοραστών στην Ελλάδα που ενώ το 2006 ήταν- σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Focus Βari- 185.000, το 2008 έφθασαν τους 620.000, δηλαδή σχεδόν τριπλασιάστηκαν ενώ οι προβλέψεις θέλουν περαιτέρω αύξησή τους τα επόμενα χρόνια.
Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2009
Τα σούπερ μάρκετ στήνουν τα ράφια τους στο Ίντερνετ
Πηγή:tanea.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου