Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011

"Α.Ε.Ι - Ανώτατο Εξεφτελιστικό Ίδρυμα" by Danai

Κάποια πράγματα κάποια στιγμή πρέπει να τελειώνουν. Η παροιμία η γνωστή μιλάει για μια συγκεκριμένη κατηγορία: για τα ωραία... όμως αυτά έχουν τελειώσει προ πολλού! Εδώ και πολλά χρόνια είμαστε βουτηγμένοι στον βούρκο της μίζας, των συμφερόντων και των πελατειακών σχέσεων σ' αυτήν τη χώρα. Συνεπώς διανύουμε μια μακρά περίοδο σαπίλας και σήψης σχεδόν σε όλα τα φάσματα της ζωής μας που δεν έχει τελειωμό. Υπάρχουν πολλοί που θεωρούν πως όλα ξεκινάνε από το χαμηλό και κακό επίπεδο της Παιδείας.

Η άποψή μου συμπίπτει μ' αυτήν τη θεωρία κυρίως εάν εξετάσει κανείς το ζήτημα κάτω από ένα "φιλοσοφικό" πρίσμα. Συνεπώς για μένα, εάν ένα άτομο έχαιρε πλήρους και σωστής παιδείας από τα παιδικά του χρόνια και τουλάχιστον μέχρι και την αποφοίτησή του από την ανώτατη εκπαίδευση, θα είχε έναν περισσότερο ουμανιστικό χαρακτήρα και στόχος του θα ήταν να συμβιώνει αρμονικά με τον συνάνθρωπό του, χωρίς να κοιτάει πως θα καταφέρει να του βάλει τρικλοποδιές τόσο στην καριέρα του όσο και στην ιδιωτική του ζωή και εν γένει να παρασιτεί εις βάρος του.

Αυτό όμως έχει γίνει όνειρο καλοκαιρινής νυκτός, καθώς η ελληνική Παιδεία είναι από μέτρια έως ανύπαρκτη (σπάνια θα βρεις καθηγητές που όντως ενδιαφέρονται γι' αυτό που κάνουν, είναι μεταδοτικοί και θέλουν να βοηθήσουν όντως τον φοιτητή να μάθει ανιδιοτελώς !!!)... Λόγω των τελευταίων εξελίξεων με το νέο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ και επειδή τυχαίνει να είμαι φοιτήτρια στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και εν κατακλείδι να ζω αυτήν την κατάσταση εκ των έσω θα ασχοληθώ με την τριτοβάθμια εκπαίδευση... Πάμε λοιπόν να δούμε τι λέει χονδρικά το νομοσχέδιο και γιατί κατά την ταπεινή μου άποψη υπάρχουν τόσες αντιδράσεις.

Συγχώνευση ΑΕΙ και ΤΕΙ και μείωση του συνολικού τους αριθμού κατά 30% από του χρόνου. Από Σεπτέμβρη κλείνουν τουλάχιστον δέκα ιδρύματα από τα 40 που υπάρχουν στην Ελλάδα. Αυτό τι σημαίνει πρακτικά; Τα μεγάλα ιδρύματα δεν απειλούνται και θα επιβιώσουν εν αντιθέσει με κάποια άλλα.Τα μικρά ιδρύματα, λοιπόν, είτε θα απορροφηθούν από τα μεγαλύτερα είτε θα κλείσουν. Μέχρι την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει ανακοινωθεί με πλήρη σαφήνεια τι θα γίνει με τους ήδη υπάρχοντες φοιτητές αυτών των τμημάτων. Το πιο πιθανό σενάριο ωστόσο είναι τα εν λόγω ιδρύματα να μην πραγματοποιήσουν περαιτέρω εγγραφές και να λειτουργούν μέχρι την αποφοίτηση των ήδη υπαρχόντων φοιτητών. Σ' αυτό το σημείο του νόμου είναι αρκετά εμφανές γιατί υπάρχουν ενστάσεις. Πολύ απλά πολλοί καθηγητές θα μείνουν άνεργοι. Ωραίααα... Λοιπόν πέρα από το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα ιδρύματα έχουν ακόμα λιγότερη επαγγελματική αποκατάσταση από τα μεγάλα, είναι ολιγάριθμα τμήματα που ωστόσο απορροφούν μερίδιο από τα κρατικά κονδύλια για την Παιδεία (όταν και εάν παρέχονται φυσικά). Αναρωτιέμαι λοιπόν κύριοι καθηγητές που διαμαρτύρεστε ΠΑΝΤΑ προς όφελος του φοιτητή, από την στιγμή που τα κονδύλια ήδη δίνονται "κουτσουρεμένα" στην Παιδεία - από κάθε στάδιο που περνάνε τα χρήματα μειώνονται σιγά - σιγά (δια μαγείας)... - δεν θα είναι καλύτερα να δίνεται μεγαλύτερο ποσοστό τώρα σε λιγότερα ιδρύματα ;;; Πιθανώς να μπορούσαν με τον καιρό να δημιουργηθούν καλύτερες εγκαταστάσεις τόσο για μαθήματα όσο και για άθληση και άλλες δεξιοτεχνίες! Όσον αφορά στο ότι θα περάσετε πολλοί από τα γραφεία ανεργίας, ειλικρινά λυπάμαι! Ίσως σε μερικούς να μην αξίζει από 'κει και πέρα όμως δεν είστε η μόνη τάξη που πλήγεται από την ανεργία στις μέρες μας και σίγουρα δεν θα είστε και η τελευταία (μαζί θα ψάχνουμε δουλεία στο εγγύς μέλλον !!!).


Ίδρυση εδρών που θα χρηματοδοτούνται από ιδιώτες, θέσπιση χορηγιών αλλά και "μπόνους" ανταγωνιστικότητας. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ (part 1)! Θέτονται οι βάσεις για την Ελλάδα και για τους μελλοντικούς επιστήμονες αυτού του τόπου να μπορούν να σταθούν ανταγωνιστικά απέναντι στις άλλες χώρες και τους ξένους συναδέλφους τους! Μα εάν είναι πότε δυνατόν! Αυτό το βήμα έπρεπε να γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Πλέον οι φοιτητές καλούνται να εφευρίσκουν πατέντες και να αναλαμβάνουν μελέτες τόσο για τον ιδιωτικό όσο και για τον δημόσιο τομέα. Η αντίδραση εδώ έγκειται στο γεγονός ότι οι ανθρωπιστικές επιστήμες καθώς ανήκουν στον "τομέα της θεωρίας" μπορεί να μην καταφέρουν να επιβιώσουν σ' αυτό το καινούργιο κονσεπτ. Αμφιβάλλω πολύ. Οι ανθρωπιστικές επιστήμες υπάρχουν ουσιαστικά από την απαρχή του ανθρώπινου είδους και θα σταματήσουν να υπάρχουν την στιγμή που θα πεθάνει και ο τελευταίος άνθρωπος στον πλανήτη. Πέρα απ' αυτό το γεγονός όμως ανθρωπιστικές επιστήμες διδάσκονται σε κάθε χώρα χωρίς να υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα. Ας μη ξεχνάμε άλλωστε πως κάθε επιστημονική απόδειξη ξεκινά από μια θεωρία.


Το βιογραφικό και η ερευνητική δουλειά κάθε καθηγητή θα στέλνεται κατευθείαν στο εξωτερικό. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ (part2)! Οι καθηγητές θα περνάνε από αξιολόγηση! Είναι γεγονός !!! Από την στιγμή της εκλογής τους ως την στιγμή της συνταξιοδότησής τους θα αξιολογούνται κάθε πέντε χρόνια από ξένους βάσει των διεθνών κριτηρίων (που φυσικά υπάρχουν ήδη στο εξωτερικό). Οι ίδιοι οι καθηγητές δεν θα μπορούν να εκφέρουν άποψη. Στην περίπτωση που κάποιος καθηγητής δεν περάσει την "διεθνή" αξιολόγηση, θα κρίνεται πάλι μετά από τρία χρόνια. Με τη δεύτερη αποτυχία, ωστόσο, θα απομακρύνεται από το Πανεπιστήμιο και θα μετατάσσεται σε άλλη θέση στο δημόσιο τομέα. Επιπλέον αλλάζει και ο τρόπος προαγωγής των πανεπιστημιακών. Δηλαδή προκειμένου να ανέλθει ένας διδάσκων σε επόμενη βαθμίδα θα περνά από επταμελές εκλεκτορικό σώμα συντιθέμενο αποκλειστικά από μέλη του ίδιου επιστημονικού αντικειμένου με τον ίδιο, τα οποία μάλιστα δεν θα είναι από το ίδιο πανεπιστήμιο. Το εκλεκτορικό σώμα θα αποτελούν τέσσερις Έλληνες και τρία μέλη από πανεπιστήμια του εξωτερικού. Σύμφωνα με το υπουργείο, η διάταξη αυτή απαντά σε καταγγελίες πανεπιστημιακών για οικογενειοκρατία και πελατειακές σχέσεις στο διδακτικό προσωπικό. Ακριβώς αυτό είναι και το σημείο που έχει κάνει τους πανεπιστημιακούς έξαλλους (αλλά πάντα προς όφελος του φοιτητή !!!). Να σκεφτώ... γιατί να μην θέλουν την αξιολόγηση; Αφού είναι όλοι τόσο καλοί επαγγελματίες, τόσο σωστοί παιδαγωγοί... Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω τι γίνεται! Μήπως φταίει ότι πολλοί απ' αυτούς είναι λαϊκιστί λαμόγια; Μήπως φταίει ότι πλέον δεν θα μπορούν αυθαίρετα να μας πασάρουν τα βιβλία τους τα οποία αρκετές φορές είναι και κακογραμμένα ή δεν τα χρησιμοποιούμε καν; Χαρακτηριστική απόδειξη είναι καθηγητής του Παντείου ο οποίος πασάρει μέσω σχολής τα βιβλία του που στο εμπόριο κάνουν 130 ευρώ το ένα παρακαλώ μόνο και μόνο για να πιάνουν τόπο στην βιβλιοθήκη μας αφού ποτέ δεν τα χρησιμοποιήσαμε. Υπολογίστε τώρα πόσοι φοιτούν σε ένα τμήμα, πολλαπλασιάστε το επι 130 και όλο επι 3 (γιατί τόσα είναι τα εν λόγω βιβλία) και μπορείτε να καταλάβετε ότι αυτός ο άνθρωπος τρώει με χρυσά κουτάλια και με λεφτά από το κράτος για βιβλία που δεν χρειάζονταν). Μήπως πάλι φταίει ότι θα αναγκαστούν να παράξουν έργο; Ίσως πάλι να φταίει ότι θα αναγκαστούν να σταματήσουν την κατάχρηση εξουσίας τους. Δεν ξέρω τι να πω...


Διατάξεις για την αντιμετώπιση αυθαιρεσιών από την πλευρά των φοιτητικών παρατάξεων. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ (part 3)! ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ; ΝΑ ΞΗΛΩΘΟΥΝ ΟΛΕΣ! Όσοι θέλουν να πολιτεύονται να ασχολούνται μ' αυτόν τον τρόπο με τα κοινά, ας γραφτούν στις πολιτικές νεολαίες του κόμματος που υποστηρίζουν! ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΕ ΔΥΝΑΤΟΝ! Οι παρατάξεις ανεβάζουν πρυτάνεις, περνάνε μαθήματα χωρίς να πατήσει ο φοιτητής καν στην εξέταση, περνάνε άτομα σε μεταπτυχιακά τμήματα χωρίς να έχουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις και στην τελική πίσω από μια βιτρίνα επιφανειακού ενδιαφέροντος για το συνολικό καλό της σχολής, κοιτάνε το συμφέρον τους. ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ! ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ! Πρόκειται για ένα σαθρό σύστημα που κανείς δεν λέει να το καταρρίψει!


Tα 5 χρόνια των πολυτεχνικών ιδρυμάτων θα ισοδυναμούν με master. Εδώ έχω να πω μόνο μπράβο και αξίζει στους φοιτητές των ελληνικών πολυτεχνίων αυτός ο νόμος ακριβώς όπως γίνεται και στα ξένα ίδρυματα!


Kάποια από τα βιβλία θα δεν θα μοιράζονται δωρεάν αλλά ο φοιτητής θα μπορεί να τα διαβάζει μέσω Internet. Eντάξει, όχι ό,τι καλύτερο για άτομα σαν και εμένα που αδυνατώ να διαβάσω μέσω υπολογιστή, αλλά μιλάμε κυρίως για δευτερεύοντα μαθήματα και σε τελική ανάλυση δεν μπορεί να "ρίχνει" μόνο τους καθηγητές αυτός ο νόμος - πλαίσιο! Ας ζοριστούμε και εμείς λίγο!


Η αλλαγή κατ' εμέ ΠΡΕΠΕΙ να ξεκινήσει από την παιδεία. Μόνο έτσι τα άτομα θα μπορούν να κρίνουν με σωστές βάσεις τις εκάστοτε καταστάσεις και να αντιδρούν σε όλα τα στραβά τούτου του κόσμου. Ο νόμος - πλαίσιο πρέπει να ψηφιστεί. Όχι λόγω ΠΑ.ΣΟ.Κ - μακριά από όλα τα κόμματα φευ! - αλλά γιατί όντως θα βοηθήσει την εξυγίανση του εκπαιδευτικού συστήματος.



by Danai

9 σχόλια:

  1. p.s : dn eimai apo ta atoma pou 8a valoun tous an8ropous sto idio tsouvali ! exo gnorisei ka8igites oi opoioi sevontai tin 8esi tous kai einai dipla ston foititi . exo gnorisei ka8igites pou apo monoi tous vazoun ton foititi anonima na a3iologisei to mathima k tous idioys kai bravo tous ! dustuxos apotelei tin meionotita kai giauto euxomai ean psifistei auto to nomosxedio k perasei ontos i a3iologisi sto mellon ta pragmata na kaluterepsoun !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. με πολύ-πολύ μεγάλη χαρά βλέπω καινούριο κείμενο σου Δανάη! συμφωνώ με όλα όσα λες. η ιστορία είναι γνωστή... ό,τι και να προταθεί ποτέ, πάντα οι πανεπιστημιακοί το απορρίπτουν. και πάντα στο όνομα του καλού του φοιτητή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. etc einai dustuxos dominike ! vevaia to nomosxedio pou vgike tora me protasi tis nd pou katargei to asulo ligo me enoxlei alla en telei mallon ftaiei oti me to asulo exo mia sunais8imatiki sxesi perissotero para ousiastiki eidika apo tin stigmi pou ka8e fora pou exoume episodia oxi apla to katapatoun alla to 3eftelizoun kiolas k auto g mena einai akoma xeirotero ! tsp 8a di3ei !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. και εγώ διαφωνώ με την κατάργηση του ασύλου... είναι κάτι πολύ σημαντικό, όσο κι αν δεν φαίνεται τη σημερινη εποχή. πρώτες απ' όλους, κοινωνικές ομάδες το απαξιώνουν (με τις πράξεις κυρίως) πιο πολύ από τους πολιτικούς... δυστυχώς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. akrivos ! alla mporei na einai k kalitera etc se teliki analisi . protimo na min uparxei para na to rezileuoun k na to katakreourgoun 3exnontas oti g na epel8ei to sustima tou asulou exei xu8ei aima !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. loipon agapiti mu danai xanaxtipises en mesw exetastikis !!! i statistiki deixnei allwste oti autes tis epoxes ''xtipas'' panta! Allazw: Κατ' αρχάς συγχαρητήρια για το άρθρο σου !!!! Συμφωνώ στα περισσότερα σημεία , απλά θέλω να προσθέσω μερικές παρατηρήσεις : όσον αφορά τα ΤΕΙ που θα κλείσουν το πρόβλημα δεν είναι μόνο στους καθηγητές αλλά και στους φοιτητές που ακόμα και αν αποφοιτήσουν από την σχολή τους , θα ναι αποφοιτοι σε μια σχολή-φαντασμα που δεν υπάρχει. Σωστό ή όχι δεν γνωρίζω όμως αυτό που ξεκάθαρα λείπει είναι ο προγραμματισμός. Και βέβαια τίθεται και το γενικότερο ζήτημα λίγοτερες σπατάλες , λίγοτερα λεφτά στους εξοπλισμούς ή έστω εξορθολογισμός στην εθνική άμυνα, περισσότερα λεφτά στην παιδεία. Δηλαδή κόβουμε για να κόψουμε ή κόβουμε για να επενδύσουμε στην παιδεία και να πιάσουν τόπο τα λεφτά μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στο δευτερο κομμάτι όσον αφορά τις χρηματοδοτήσεις συμφωνώ αλλά θελω να επισημάνω το εξής : Για Ποιο λόγο ο ιδιωτικός φορέας θα χρηματοδοτήσει κάποια έρευνα; Προφανώς για ίδιον ώφελος ...Ίσως δηλαδή τα λεφτά επενδυθούν στην εξειδικευση και όχι σ αυτό που ονομάζουμε παιδεία. Τουλάχιστον να έχει κάποιο αντίκρυσμα για την επαγγελματική αποκατάσταση .... Αυτό για το μαστερ που λες τελικά νομίζω δεν πέρασε για τον λόγο ότι οι αποφοιτοι Πολυτεχνείου που εργάζονται πλέον στο Δημοσιο θα έπρεπε να πληρώνονται με αντίστοιχες απολαβές μαστερ ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τέλος όσον αφορά το άσυλο και τις παρατάξεις που όταν καθιερώθηκαν αντιπροσώπευαν την ρομαντική ιδέα την προστασίας του πανεπιστημιακού χώρου ως ελεύθερου χώρου για την διακίνηση ιδεών αλλά τώρα πλεόν νομίζω ότι έχουν πάρει το αντίθετο ακριβώς χρώμα. Πλέον οι κυρίαρχες παρατάξεις έχουν εγκαθιστήσει ένα δικό τους υποκράτος μέσα στις σχολές και κανουν ότι γουστάρουν ενω αντίθετα το άσυλο δεν είμαστε ικανοί να το προστατεύσουμε εμείς οι φοιτητές με συνέπεια αυτοί που προφασιζονται την ελευθερία , να ναι και αυτοί(όχι μόνο) που την περίοριζουν με πράξεις. Υπάρχουν κάποιες αναγκαιότητες στις οποίες δεν χωράνε δυστυχώς συναισθηματισμοί.

    Πάντως δεν είνα όλα άσπρα μαύρα. Υπάρχουν κάποιες αναγκαιότητες εκγσυχρονισμού στον χώρο της παιδείας . Κάποιες ρυθμίσεις κάνουν μια αρχή. ΌΜΩΣ κάθε φορά που συγκρίνουμε το σύστημα μας με τα αντίστοιχα στο εξωτερικό δεν πρέπει να ξεχνάμε κάτι πολύ βασικό. Ότι τουλάχιστον στο δικό μας υπάρχει ΔΩΡΕΑΝ πρόσβαση. Που αλλού γίνεται αυτό στον κόσμο ; Στην Αγγλία και στην Αμερική τα παιδιά χρεώνονται για να σπουδάσουν. Και αν μου πείτε το επιχείρημα της ανώτερης παιδείας στα ιδρύματα εκεί και της καλύτερης επαγγελματικής αποκατάστασης θα σας ρωτήσω τι ποσοστό των παιδιών είναι αυτοι που έχουν προσβαση στην ανώτατη εκπαιδευση. Δηλαδή προτείνουμε καλύτερη εκπαίδευση για λίγους και καθόλου για τους πολλούς; Αυτό που θέλω να πω είναι ότι χρειαζεται προσοχή . Οι αλλαγές που έγιναν και που πρέπει να συνεχιστούν να μην είναι εις βάρος μιας μινιμουν κοινωνικής ισότητας όσον αφορά την παιδεία. Χρειάζεται προσοχή :)

    Ελπίζω να μην αλλάξει ο τίτλος σε Ανώτατο Ελιτιστικό Ιδρύμα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. lpn katarxin EGO SEUXARISTO ! :p pame parakato os ptos to proto mia i alli autoi oi foitites pou apofoitoun tora apo tetoiu eidous sxoles einai foitites pou dn exoun epagelmatiki apokatastasi . dld pane se mia sxoli pou einai eite tei eite aei (gt k aei 8a kleisoun) me tin logiki '' e tou digintaga 8a exo mia a,x,y epaggelmatiki apokatastasi omos dn exoun (ix8iokalliergies , merikes 8eologikes sxoles ktl )opote pano kato einai to idio ! os pros to deutero kommati dn amfivallo ka8olou pos 8a einai pros idion ofelos ton idioton ostoso einai k pros ofelos ton foititon ka8oti katartountai k exoune perissoteri empeiria , kalitera cvs ktl ! tora osn afora sauto me ta politexnia k to master dn to eida kapou tora ston nomo alla dn 3ero ean exei psifistei k apla edosan vasi sta alla 8emata . o xronos 8a di3ei.tora g tin dorean paideia ! einai ontos dorean ? apo to dimotiko kala kala i parapaidia paei sunnefo na min po g frontistiria sto gumnasio-lukeio , k episis posa fulladia g tmimata panepistimiaka su exoun moirasei e3o apo to panteio ?! ego 3ero apeirous foitites pou kanun idiaitera kai frontistiria g na perasoun ma8imata tis sxolis . sto e3oteriko dn paizoun tetoia . dn leo kalo einai pou exume mia esto sta xartia dorean paideia alla k pali k se mas dn einai eureia ! pernas apo e3etaseis g na mpeis sta idrimata .k isos ama ta pragmata itan pio sfixta kai dn mpainame tosoi polloi sta panepistimia dn 8a eixame k tosi anergia (k dn milao mono g tora pou exoume tin krisi genikos) sto e3oteriko ama eisai apo ftoxi oikogenia alla ontos 8es na spoudaseis k to prospa8eis uparxoun apeires upotrofies pou kaluptoun e3oda sxolis akoma k to MIT ! opos k na xei isxuei dn einai ola apra-maura apo kei k pera auto pou 8elo na po ego einai oti kata tin diki m apopsi to nomosxedio einai sosto . :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή