Τετάρτη, 26 Ιανουαρίου 2011

Stop στην συγχώνευση Ολυμπιακής – Aegean

Απαγόρευσε την συγχώνευση της Olympic Air και της Aegean Airlines η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τινάζοντας στον αέρα ένα μεγάλο επενδυτικό σχέδιο στη χώρα μας.


Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής, η συγχώνευση των δύο αεροπορικών εταιρειών θα είχε ως συνέπεια υψηλότερους ναύλους για τέσσερα από τα έξι εκατομμύρια Ελλήνων και ευρωπαίων καταναλωτών που ταξιδεύουν σε δρομολόγια από και προς την Αθήνα κάθε χρόνο.

Οι δύο αεροπορικές εταιρείες ελέγχουν από κοινού ποσοστό μεγαλύτερο από το 90% της ελληνικής εγχώριας αγοράς αεροπορικών μεταφορών, επισημαίνει η Επιτροπή, σημειώνοντας ότι ως εκ τούτου εμποδίζουν την είσοδο νέων αεροπορικών εταιρειών στα εν λόγω δρομολόγια, συγκρατώντας τις τιμές που θα ίσχυαν αν εγκρινόταν η συγχώνευση.

Οι αντιδράσεις των δύο πλευρών

Ως κεραυνός εν αιθρία έπεσε σε Aegean και Ολυμπιακή η άρνηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με τον Ανδρέα Βγενόπουλο στην πρώτη του αντίδραση να είναι ιδιαίτερα αιχμηρός στις δηλώσεις τους.

“Η απόφαση της ΕΕ θα έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στο επιβατικό κοινό όσο και στην οικονομία της χώρας” είπε ο πρόεδρος της MIG, προσθέτονταςς πως κάτι τέτοιο είναι υπέρ των αλλοδαπών ανταγωνιστών.

Από τη μεριά του, ο πρόεδρος της Aegean, Θεόδωρος Βασιλάκης σχολίασε πως χάθηκε μια σημαντική ευκαιρία για ακόμη ισχυρότερη εκπροσώπηση στον ευρωπαϊκό κλάδο των αερομεταφορών.

“Προσαρμοζόμαστε στις εξελίξεις και συνεχίσουμε” κατέληξε ο κ. Βασιλάκης.

Αλμούνια: Οιονεί μονοπώλιο η συγχώνευση”

Aπό τη μεριά του, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Χοακίν Αλμούνια, δικαολογώντας την απόφαση, είπε ότι μια τέτοιτα συγχώνευση θα οδηγούσε σε μονοπώλιο που θα είχε ως συνέπεια τις υψηλότερες τιμές και την χαμηλότερη ποιότητα των υπηρεσιών.

“Είναι καθήκον της Ευρώπης να εμποδίζει τη δημιουργία μονοπωλίων”, πρόσθεσε ο κ. Αλμούνια.

Μετά από 10 μήνες διαπραγματεύσεων λοιπόν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δεν βρέθηκε κοινός τόπος συμφωνίας ανάμεσα στις δύο πλευρές και αυτό γιατί, όπως είπε ο κ. Αλμούνια, τα διορθωτικά μέτρα που προτάθηκαν, δεν θα προστάτευαν επαρκώς τα συμφέροντα 4 εκατομμυρίων καταναλωτών.

O επίτροπος τόνισε ότι αυτό που ζήτησε από τους εκπροσώπους των δύο εταιρειών ήταν να του παρουσιάσουν προτάσεις που θα μειώσουν τα εμπόδια εισόδου για άλλες ανταγωνιστικές εταιρείες.

Διευκρίνισε ειδικότερα ότι δεν μπορούσε να αποτελέσει λύση η θέση των εταιρειών, οι οποίες προσφέρθηκαν να παραχωρήσουν ορισμένες χρονοθυρίδες προσγείωσης και απογείωσης σε ελληνικά αεροδρόμια, καθώς όπως τόνισε, υπάρχει ήδη επάρκεια διαθέσιμων χρονοθυρίδων για όποια ανταγωνιστική εταιρεία επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί.

O Χοακίν Αλμούνια τόνισε ότι αυτό που ζητήθηκε από τις δύο εταιρείες , χωρίς όμως να δοθούν ικανοποιητικές απαντήσεις, ήταν να παρουσιάσουν διαρθρωτικές λύσεις, όπως να παραχωρήσουν τμήμα του αεροπορικού στόλου σε νεοεισερχόμενη εταιρεία ή ακόμη να αναλάβει μια εταιρεία τις εισερχόμενες πτήσεις και μια άλλη εταιρεία τις εξερχόμενες πτήσεις.

Λύσεις, οι οποίες έχουν δοκιμαστεί κατά το παρελθόν, όπως είπε ο Χ. Αλμούνια.


πηγή: cosmo.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου