Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2010

Lady Gaga..



Από τα τέλη της δεκαετίας του ΄80 οι δισκογραφικές εταιρείες ψάχνουν απεγνωσμένα για την επόμενη Μαντόνα. Από τότε, δηλαδή, που αντιλήφθηκαν ότι το φαινόμενο δεν ήταν παροδικό και πως καλό θα ήταν να δημιουργήσουν κι άλλες χρυσοφόρες μηχανές σαν κι αυτήν. Εκαναν όμως το σφάλμα να μπουν στο εργαστήριο και να τις δημιουργήσουν, με αποτέλεσμα καμία από τις επίδοξες νέες βασίλισσες της ποπ να μην καταφέρει να αγγίξει στο ελάχιστο τη Μαντόνα. Ούτε ηΜπρίτνεϊ Σπίαρς κατάφερε να δώσει ανάλογα δείγματα αυθεντικότητας, παρά τα όσα τραγικά συνέβησαν στην προσωπική ζωή της, ούτε η Κριστίνα Αγκιλέρα, παρά το γεγονός ότι είναι σπουδαίο ταλέντο - και οι δύο δημιουργήματα του Disney Channel. Η Γκουέν Στεφάνι πάλι δεν είχε εκείνο το προφίλ που θα μπορούσε να αγγίξει το μεγάλο κοινό και η πρόσφατη Κέιτι Πέρι ό,τι και να κάνει από εδώ και πέρα, δεν θα είναι παρά μια επαρχιώτισσα που απλώς τα κατάφερε στο Μεγάλο Μήλο. Η Μαντόνα ήταν το αλάνι που μεγάλωσε στις γειτονιές του Ντιτρόιτ δίχως να έχει αποδεχθεί τη μητριά της και με την πρώτη ευκαιρία έφυγε με το αμερικανικό όνειρο ανά χείρας για τη Νέα Υόρκη να σπουδάσει χορό. Πέρασε από όλα τα γνωστά κλαμπ της περιόδου χορεύοντας ιμιτασιόν χορογραφίες χωρίς καμία ιδιαίτερη κουλτούρα αλλά με το ταλέντο να αντιλαμβάνεται το καλό όταν το βλέπει μπροστά της. Μέσα από σπουδαία ποπ τραγούδια έπαιξε με τη δημόσια εικόνα της δείχνοντας ακομπλεξάριστη όσον αφορά το σεξ - γεγονός που εκτιμήθηκε από το κοινό.

Η Lady Gaga είναι μια σύγχρονη εκδοχή της, μια βελτιωμένη έκδοσή της ίσως, αλλά η μόνη που, όπως φαίνεται, είναι ικανή να της αρπάξει τα σκήπτρα, τώρα μάλιστα που η πρώτη δείχνει να βρίσκεται στο φινάλε του παραμυθιού που δημιούργησε. Μόνο που οι επιλογές της Lady Gaga είναι από την αρχή ακόμη όχι μόνο προσεκτικές αλλά και πολύ μελετημένες. Δεν αφήνεται στα χέρια των σχεδιαστών, αλλά, αφού γνωρίζει τη δουλειά τους πολύ καλά, τους χρησιμοποιεί κατά το δοκούν. Δεν έχει αποκλειστικότητες, αν και έχει αδυναμία στην Ντονατέλα Βερσάτσε. Με την ίδια ευκολία που φορά τα βινίλ τουΤιερί Μιγκλέρ, τον παρατά για να φορέσει τους απαγορευμένους κοθόρνους τουΑλεξάντερ Μακ Κουίν. «Αυτός είναι ο τρόπος που ντύνομαι διαρκώς. Δεν θα με δεις ποτέ με σαγιονάρες και Τ-shirt» λέει για τη φουτουριστική γκαρνταρόμπα της. Ενώ η Μαντόνα χρειάστηκε δύο δεκαετίες για να προσδώσει στο προφίλ της μια νότα υψηλής κουλτούρας με τα παιδικά μυθιστορήματά της και τη σπουδή στην Καμπάλα, η Lady Gaga καλείται για διαλέξεις όπου μεταξύ άλλων μιλάει για την αγάπη της στην ποίηση τουΡίλκε. «Μερικοί καλλιτέχνες δουλεύουν για να αγοράσουν μια πολυτελή βίλα και ό,τι άλλο μπορεί να τους φέρει η φήμη αλλά εγώ ξοδεύω όλα τα χρήματά μου στα σόου μου. Δεν δίνω δεκάρα για τα λεφτά. Τι να την κάνω τη βίλα και το αυτοκίνητο; Δεν ξέρω καν να οδηγώ! Η τέχνη μου είναι ολόκληρη η ζωή μου» και προσθέτει για την αβανγκάρντ ποπ της: «Πήρα κάτι τελείως εμπορικό και το έκανα ενδιαφέρον». Αυτό όμως που κάνει εξαιρετικά και χωρίς ενδοιασμό είναι το παζλ γύρω από τη σεξουαλικότητά της. Ψηφίδες που καλύπτουν όλα τα γούστα και αφήνουν ακόμη περισσότερα αναπάντητα ερωτήματα, τα οποία στη συνέχεια απαντά με την ίδια ευκολία. Βγαίνει στην Μπάρμπαρα Γουόλτερς και λέει ότι της αρέσουν οι γυναίκες ενώ μια ντουζίνα ιστοσελίδες στο Ιnternet ασχολούνται με το αν είναι ερμαφρόδιτη ή όχι. Οπως πολύ σωστά έχει παρατηρήσει οΜέριλιν Μάνσον, «ξέρει ακριβώς τι κάνει. Είναι πολύ έξυπνη, δεν ξεπουλιέται, είναι σπουδαία μουσικός, σπουδαία τραγουδίστρια και ξέρει να αυτοσαρκάζεται» . Αποτέλεσμα αυτών και πολλών άλλων; Ηταν η πιο εμπορική τραγουδίστρια για τη χρονιά που πέρασε πουλώντας περισσότερα από οκτώ εκατομμύρια CD και 35 εκατομμύρια τραγούδια σε ψηφιακή μορφή.

Ιταλικής καταγωγής

Το μέλλον της ποπ γεννήθηκε στις 28 Μαρτίου 1986 στη Νέα Υόρκη και είναι το μεγαλύτερο παιδί τουΤζόζεφ και της Σίνθια Τζερμανότα - η ιταλική καταγωγή της είναι το πρώτο από τα κοινά της με τη Μαντόνα. Σε ηλικία 11 ετών όλα ήταν κανονισμένα για τηΣτέφανι Τζοάν Αντζελίνα ώστε να παρακολουθήσει την περίφημη σχολή Julliard του Μανχάταν αφού το ταλέντο της στη μουσική ήταν ήδη γνωστό, αλλά αντ΄ αυτού φοίτησε στο ακριβό ιδιωτικό καθολικό σχολείο - το άλλο κοινό με τη Μαντόνα - Convent Οf Τhe Sacred Ηeart, όπου ανάμεσα στις άλλες διάσημες συμμαθήτριές της ήταν ηΠάρις Χίλτον και ηΚάρολαϊν Κένεντι. Πολλοί πιστεύουν ότι το τραγούδι της «Βeautiful, Dirty, Rich» το έγραψε για την παλιά συμμαθήτριά της Πάρις Χίλτον, η ίδια όμως λέει: «Ποτέ δεν είδα αυτά τα κορίτσια περισσότερο από 10 δευτερόλεπτα και αυτό στους διαδρόμους». Το σχολείο της όμως ήταν ο χώρος όπου πιθανότατα πραγματοποιήθηκε και η μεταμόρφωσή της από τυπικό κολεγιόπαιδο με τα μπλέιζερ σε φασιονίστα με λατρεία στα παπούτσια του Βalenciaga: «Ημουν το κορίτσι της τέχνης, το θεατρικό θηλυκό. Ντυνόμουν διαφορετικά και προερχόμουν από διαφορετική κοινωνική τάξη από τα υπόλοιπα κορίτσια. Δεν ανήκα σίγουρα στον μέσο όρο» είχε εξομολογηθεί όταν κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ της στους «Τimes».

Στα 17 της σπούδασε Καλές Τέχνες και πάλι στη Νέα Υόρκη αλλά και σύνθεση αφού πιάνο έπαιζε ήδη από τα τέσσερα χρόνια της. Τότε έφυγε και από το σπίτι της και άρχισε να παίζει με διάφορα συγκροτήματα σε μικρά κλαμπ, νούμερα επιθεωρησιακής μορφής, ενώ ταυτόχρονα εμφανιζόταν σε μπαρ με τραβεστί και go-go dancers. Την ίδια περίοδο άρχισε ο πειραματισμός με τα ναρκωτικά αλλά άρχισε και να χαλάει η σχέση της με τον πατέρα της. «Εμφανιζόμουν με δερμάτινα εσώρουχα και για εκείνον ήταν πολύ δύσκολο να το ξεπεράσει, δεν μπορούσε να το καταλάβει. Βέβαια όλα αυτά έχουν αλλάξει πια και ο πατέρας μου κλαίει όποτε με βλέπει στη σκηνή». Τα ναρκωτικά σταμάτησαν όταν άρχισαν να γίνονται επικίνδυνα: «Ενα βράδυ είχα μια πολύ δυνατή εμπειρία και νόμισα ότι θα πεθάνω. Το ότι τα κατάφερα να ζήσω νομίζω ότι άλλαξε τον τρόπο σκέψης μου και με έκανε αυτή που είμαι σήμερα. Εκείνη την ίδια στιγμή αποφάσισα ότι θα ήταν πιο σημαντικό αν γινόμουν ένα κριτικά σκεπτόμενο άτομο και ότι τα ναρκωτικά ήταν παρελθόν».

Σε ηλικία 19 ετών υπογράφει συμβόλαιο με την Def Jam αλλά έπειτα από τρεις μήνες θα τη διώξουν αφού δεν έβλεπαν να έχει κάτι κοινό με τη χιπ-χοπ εταιρεία. Ο παραγωγός Φρέντι Φουσάριπου τη βοήθησε να γράψει τα πρώτα τραγούδια της ήταν και εκείνος που της κόλλησε το παρατσούκλι Gaga από το τραγούδι «Radio Gaga» των Queen αφού το στυλ που τραγουδούσε έμοιαζε πολύ με του Φρέντι Μέρκιουρι. Το 2007 συνεργάστηκε με την performance artist Lady Starlight, που τη βοηθούσε στα κοστούμια που λάνσαρε επί σκηνής. Τα σόου που έδιναν σε μέρη όπως το «Μercury Lounge» είχαν τον τίτλο «Lady Gaga and the Starlight Revue» και πήραν πολύ καλές κριτικές για την ολοκληρωμένη άποψή τους επάνω στην αισθητική της δεκαετίας του ΄70. Κάπως έτσι την πρόσεξαν από την εταιρεία Ιnterscope, όπου αρχικά της ανατέθηκε να γράψει τραγούδια για την Μπρίτνεϊ Σπίαρς, τηΦέργκικαι τις Ρussycat Dolls. Τα φωνητικά της προσόντα είδε οΑkon, ο οποίος έπεισε τους πάντες ότι έπρεπε να την αφήσουν να αναπνεύσει ως καλλιτέχνις και να ηχογραφήσει το δικό της άλμπουμ.

Tα πρώτα τραγούδια που ηχογράφησε ήταν και οι δύο πρώτες μεγάλες επιτυχίες της «Just Dance» και «Ρoker Face», ενώ μετακόμισε στο Λος Αντζελες για να ηχογραφήσει τα υπόλοιπα τραγούδια τού «Τhe Fame». Ταυτόχρονα δημιούργησε την ομάδα Ηaus Οf Gaga, η οποία είναι υπεύθυνη για το στάιλινγκ, τα σκηνικά και τον ήχο της έκτοτε. Οι κριτικές όταν κυκλοφόρησε το άλμπουμ ήταν διθυραμβικές. Ολοι μιλούσαν για εξαιρετικό και εκλεκτικό χαρμάνι ήχων που χρωστούσε πολλά σε δομή και αισθητική στον Μπάουι και στους Queen, ενώ ταυτόχρονα σε ρυθμό συγκρινόταν με τις καλύτερες χορευτικές ποπ στιγμές της Μαντόνα και τουΜάικλ Τζάκσον. Σε λίγο οι εμφανίσεις της άρχισαν να απασχολούν περισσότερο από τη μουσική της, με τα εντυπωσιακά κοστούμια, τις περούκες αλλά κυρίως λόγω της άρτιας σκηνοθεσίας που είχαν, ακόμη και αν επρόκειτο για ένα μόνο τραγούδι σε μία εκπομπή. «Οταν γράφω ένα τραγούδι σκέφτομαι ταυτόχρονα τα ρούχα που θα φορέσω στη σκηνή. Είναι όλα αυτά μαζί, performance art, ποπ μουσική και μόδα. Για εμένα αυτός ο συνδυασμός έχει πολύ μεγάλη σημασία και είναι αυτός που θα επαναφέρει στο προσκήνιο τον φανατικό θαυμαστή του παρελθόντος. Θέλω η εικόνα να είναι τόσο ισχυρή ώστε το κοινό να θέλει να φάει, να δοκιμάσει και να γλείψει κάθε κομμάτι μας».

Τα βιντεοκλίπ της και ιδιαίτερα για τα τραγούδια «Ρaparazzi» και «Βad Romance» είναι μακράν τα πιο ενδιαφέροντα που έχουμε δει εδώ και καιρό στα μουσικά κανάλια και φυσικά λόγω των σκηνών που περιέχουν με ομοφυλοφιλικό περιεχόμενο ανέπτυξαν μια ολόκληρη παραφιλολογία σχετικά με τις σεξουαλικές προτιμήσεις της. Η 24χρονη τραγουδίστρια πρόσφατα στη συνέντευξή της στην Μπάρμπαρα Γουόλτερς παραδέχθηκε ότι όταν κάνει έρωτα με τον φίλο της φαντασιώνεται γυναίκες. Και συνέχισε λέγοντας: «Μου αρέσουν οι γυναίκες αλλά πάντα ερωτεύομαι άντρες. Οι γυναίκες με ελκύουν σεξουαλικά. Η καρδιά μου μπορεί να είναι δοσμένη στους άντρες αλλά το σώμα μου ξυπνά πραγματικά μόνο με το γυναικείο άγγιγμα».

Η αλήθεια είναι ότι Ικαρους έχουμε δει πολλούς στην ποπ μουσική και φυσικά μάντεις δεν μπορούμε να γίνουμε. Ολα όμως δείχνουν ότι η Lady Gaga έχει στην κατοχή της ολόκληρο το πακέτο της επιτυχίας: τραγούδια, στυλ και μυαλό. Η ίδια λέει πως«αν ο κόσμος πιστεύει ότι η Lady Gaga ήταν μόνο αυτό και τελείωσε φοβάμαι πως δεν έχουν ιδέα για το τι πρόκειται να ακολουθήσει. Τρώω, κοιμάμαι, αναπνέω και ματώνω για κάθε ίντσα από τη δουλειά μου. Πραγματικά θα πέθαινα αν δεν μπορούσα να είμαι καλλιτέχνις».

πηγή: tovima.gr


1 σχόλιο: