Το περασμένο Σάββατο διοργανώθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας με στόχο την απομάκρυνση της Θάλειας Δραγώνα απο την θέση του γραμματέα του υπουργείου παιδείας..Με την βοήθεια του facebook αφου πρώτα παρουσιάσω το event που μας καλέι να συμμετάσχουμε σας παραθέτω τον διάλογο που έγινε απο τους μεν και τους δε με αφορμή ενα status μου...
Η περιγραφή του event
ΠΟΡΕΙΑ, ΣΑΒΒΑΤΟ 19/12, 7Μ.Μ., ΣΥΓΓΡΟΥ – ΦΙΞ
ΕΞΩ ΟΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ο Ελληνικός λαός πριν δύο χρόνια, τόσο με εκφρασμένη άποψη του για το βιβλίο ιστορίας της Ρεπούση (90% αρνητική), όσο και με την ψήφο του, έδειξε πως δεν ανέχεται τις ανθελληνικές μεθοδεύσεις όσων θέλουν να στρέψουν την Παιδεία μας στην λογική του Εθνικού αποχρωματισμού της νέας γενιάς.
Τώρα, αφού η ΝΔ αντάμειψε την τιμωρημένη από τους ψηφοφόρους Γιαννάκου, δίνοντας της την πρώτη θέση στην Ευρωβουλή, το ΠΑΣΟΚ τοποθετεί ως Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας την Θάλεια Δραγώνα με μόνο επαγγελματικό της εφόδιο τον παντοιοτρόπως εκφρασμένο ανθελληνισμό της.
Η Δραγώνα που παρανόμως κατέχει αυτήν την θέση, αφού δεν διαθέτει καν τίτλο σπουδών δημοσίου Πανεπιστημίου, με το συγγραφικό της έργο έχει εκφράσει την λογική πάνω στην οποία πιστεύει πως θα πρέπει να κινείται η Παιδεία μας.
Κατά την Δραγώνα στα σχολεία θα έπρεπε να διδασκόμαστε πως «Η Ελληνική Εθνική Ταυτότητα δεν υπήρχε πριν από τον 19ο αιώνα. Δημιουργήθηκε έξωθεν σε μια εποχή έντονου εθνικισμού, αποικιοκρατίας και επεκτατικού ιμπεριαλισμού» («τι είναι η Πατρίδα μας;» Θ. Δραγώνα). Επίσης θα πρέπει να μαθαίνουμε πως είναι ρατσιστής « όποιος αποσιωπά την σημασία, την τεράστια δύναμη, την έκταση και το κύρος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας! Επίσης, όποιος αρνείται τις τουρκικές επιρροές στον Νεοελληνικό μας Πολιτισμό (σελ. 81), κι όποιος ισχυρίζεται ότι ο τουρκικός πολιτισμός έχει επιδράσει αρνητικά στους Έλληνες». Ακόμα σύμφωνα με την νέα Γραμματέα του Υπ. Παιδείας «Εθνικιστικές τάσεις κρύβει και η επιθυμία να διδάσκεται στην μέση εκπαίδευση η αρχαία Ελληνική Γλώσσα (σελ. 86), ενώ το να μιλάμε για απόλυτη ομοιογένεια του πληθυσμού της Ελλάδος και να αποσιωπούμε την ύπαρξη χιλιάδων Εβραίων στην Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις επί 450 χρόνια είναι καθαρός ρατσισμός! (σελ. 95)».
Αυτά τα ενδεικτικά αποσπάσματα από το βιβλίο της, καταδεικνύουν τις απόψεις που συνεχίζει να εκφράζει δημοσίως η Δραγώνα και την πολιτική που θα ακολουθήσει στο Υπ. Παιδείας.
Εμείς, μαθητές, φοιτητές και νέοι Έλληνες, δεν θα περιμένουμε την έκδοση νέων κατάπτυστων βιβλίων και εγκυκλίων από την Υπουργό Παιδείας. Από τώρα λέμε ΦΡΑΓΜΟΣ ΣΤΗΝ ΔΡΑΓΩΝΑ – ΕΞΩ ΟΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Καλούμε την υπ. Παιδείας κα Διαμαντοπούλου, να ακυρώσει τώρα την παράνομη τοποθέτηση της Δραγώνα στην Γραμματεία αυτού του τόσο ευαίσθητου υπουργείου και να την στείλει από εκεί που ήρθε.
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΔΡΑΓΩΝΑ
ΕΞΩ ΟΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΙ ΟΧΙ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ
ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ, ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΜΕΤΡΟ ΣΥΓΓΡΟΥ – ΦΙΞ, 7Μ.Μ.
ΜΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΥ
ΝΕΟΛΑΙΑ ΛΑΟΣ (ΝΕ.Ο.Σ.)
Ας προχωρήσουμε τώρα στην συζήτηση....
Όλα άρχισαν κάπως έτσι...
Alejandro: mia diaforetiki gnwmi vasismeni se pragmatika istorika stoixeia dn einai prodwsia...
Πρόσωπο Α: δώσε μας ένα παράδειγμα...Alejandro: ''eksw i dragona, i prodotria''
Πρόσωπο Α: Είναι διαφορετικό να παρουσιάζεις τις απόψεις σου, το οποίο είναι δικαίωμα του καθενός και άλλο να είσαι δημόσιος λειτουργός. Για να στο πω διαφορετικά, αν ενας Ναζιστής γραφει βιβλία υπέρ του Χίτλερ, είναι θεμιτό ενώ αν αναλάβει ενα δημόσιο αξίωμα αθέμιτο...
Alejandro: dn borume na sigrinoume ton nazismo me auto to pragma nomizw...m fainetai ligo akraio paradeigma xehwra apo tin dragona, esi protimas sto sxoleio na didaskomaste mia istoria ellinikokentriki kai as exei mesa psemmata kai ta ipervolika ''ipokeimenika stoixeia'' para mia pio adikeimeniki prosegisi tis istorias? ean parapioume tin istoria kai ellinopioume ka8e tis ekfansi dn nomizw oti simvalei stin kritiki mas skepsi....gt egw apo mikros sta egxeiridia tis istorias mathainw oti oloi ellines einai irwes kai oloi tourkoi apisteuta varvaroi, oi tourkoi 8ites kai emeis 8imata...ws anafora tin vizantini autokratoria dn eixa diavasei pote oti isws na proevisan oi vizantinoi ''progonoi mas'' se apisteftes varvarotites kai vandalismous...diladi exei noima na 8eopioume otidipote elliniko, kai stin teliki ean dn asxolithoume ligo parapera na menoume aiwnia me autin tin apopsi?? pame pisw stin dragona twra..vlepw edw sto event p exei diorganwsei o laos oti auti exei pei: Η Ελληνική Εθνική Ταυτότητα δεν υπήρχε πριν από τον 19ο αιώνα. Δημιουργήθηκε έξωθεν σε μια εποχή έντονου εθνικισμού, αποικιοκρατίας και επεκτατικού ιμπεριαλισμού»....... ekeini tin epoxi i elliniki e8niki taftotita dn itan stin epifaneia...ekei poli simantikos rolos itan twn ellinwn dianooumenwn...opws kai se ola sta valkanika krati...kai opws xeroume tin periodo p kaname epanastasi emeis, kanane kai oi servoi kai ligo pio meta oi voulgaroi...xeka8ara ipirxe exarsi e8nikismou tote episis grafei to event: Επίσης θα πρέπει να μαθαίνουμε πως είναι ρατσιστής « όποιος αποσιωπά την σημασία, την τεράστια δύναμη, την έκταση και το κύρος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας! ...dn xerw an 8a prepei na ton 8ewroume ratsisti , padws sigoura borume na ton poume prokateileimeno ... pws borei na min eixe dinami, simasia kai kiros i o8wmaniki autokratoria?? ekei p thelw na katlixw einai se auto p grafw sto status m: mia diaforetiki gnwmi apo oti mas ma8ainoun dogmatika vasismeni se pragmatika istorika stoixeia dn einai prodwsia... dn xerw an exei 100% dikio i an ta lei me edono tropo , omws sigoura dn ta exei vgalei ap to mialo tis...to erwtima einai ena loipon: 8eloume na 8eopiisoume ka8e ti elliniko, kai na vaftizoume mia pio exwelliniki prosegisi ws prodosia??
Πρόσωπο Α: Μπορούμε να διαφωνήσουμε στο πως θέλει ο καθένας να γράφεται η ιστορία που θα διδάσκεται στα ελληνικά σχολεία. Είναι απολύτως σίγουρο ότι θα υπάρχουν διαφορετικές απόψεις. Θεωρώ, πως η ιστορία που διδασκόμαστε στο σχολείο υπάρχει για συγκεκριμένους σκοπούς, αφού το σχολείο δεν θα σου διδάξει ΑΠΟΛΥΤΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ. Θα σε διαπλάσει κ εσύ μετά θα ψαχτείς ως άτομο κι ως επιστήμονας αργοτερα. Θεωρείται ιστορία πολιτικών και ψυχολογικών σκοπιμοτήτων...
Απ την άλλη η Δραγώνα, ενδυόμενη τον μανδύα της "αντικειμενικής" ιστορίας, παρουσιάζει την ιστορική πραγματικότητα υπό άλλη σκοπιά με σκοπό όχι την ιστορική γνώση αλλά την πραγμάτωση και πάλι πολιτικών σκοπιμοτήτων.
Δεν θα αναλύσω για ποιο λόγο δν είμαι υπερήφανος που η Οθωμαν. Αυτοκρατορία περασε τον πολιτισμό της 400 χρονια πανω απο την Ελλάδα ή ότι με έκαναν Έλληνα κάποιοι άλλοι χωρίς να είμαι (όπως υπονοεί η συγγραφέας)
Πρόσωπο Β: Πρόκειται για την κλασσική διάσταση νομίζω μεταξύ εκείνων που θεωρούν ότι το σχολείο θα πρέπει να διαπλάθει εθνικές συνειδήσεις εν μέρει, έστω εις βάρος των πραγματικών γεγονότων και αυτών που προττάσσουν μια πιο μετριοπαθή αντίληψη που αντιμετωπίζει την έννοια του έθνους ως σύμβαση, αποδομήσιμη μάλιστα υπό τις παρούσες συνθήκες. Γιάννη γράφοντας ότι το σχολείο οφείλει να σε διαπλάσει κι επαφίεται στο άτομο να αμβλύνει τις διδαχθείσες ιστορικές ανακρίβειες θεωρώ ότι αφενός παραγνωρίζεις τον καθοριστικό ρόλο του σχολείου(οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα ξαναδιαβάσουν ιστορία κατά τρόπο συστηματικό ποτέ στη ζωή τους, παρά θα την συναντούν σε διάσπαρτες αναφορές αμφιβόλου αξιοπιστίας), αφετέρου ξεχνάς ότι μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού δεν συνεχίζει καν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν φαντάζομαι ότι όλοι αυτοί θα πρέπει να θυσιάσουν τη γνώση των πραγματικών γεγονότων στο βωμό της ανάπτυξης μιας αφηρημένης συνείδησης. Άλλωστε, αν η εκπαίδευσή μας είναι ικανή για έναν τόσο μεγαλεπήβολο και καθολικό στόχο γιατί να μην προσπαθεί να επιτύχει την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, την οποία ουσιαστικά εξοβελίζουμε στο πυρ το εξώτερο όταν ισχυριζόμαστε ότι θα πρέπει να ...κατασταλεί προσωρινά προκειμένου να έρθει σε πέρας ο σκοπός της εθνικής συνειδητοποίησης; Εξάλλου, είναι και λογικώς αναγκαίο η γνώση να έπεται της σκέψης. Πρώτα σκεφτόμαστε κι ύστερα μαθαίνουμε, δεδομένου μάλιστα ότι η γνώση είναι σήμερα ανά πάσα στιγμή προσβάσιμη μέσα από μια πληθώρα πηγών. Βέβαια, όπως σε πολλούς αλλους χώρους, έτσι και στην εκπαίδευση η χώρα μας καταρρίπτει τους φυσικούς νόμους...... Συν τοις άλλοις, κατηγορείς τη Δραγώνα ότι εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες-κατηγορία με την οποία προσωπικά διαφωνώ- ενώ παράλληλα παραδέχεσαι ότι η "εθνικώς ορθή" ιστορία υπηρετεί την κατεξοχήν πολιτική σκοπιμότητα, αυτή της οικοδόμησης ιστορικής συνείδησης. Δηλαδή η μία πολιτική σκοπιμότητα είναι επωφελής και επιθυμητή και η άλλα ανήθικη και εξοβελιστέα; Όσο για το σημείο που αναφέρεται στην εθνική μας ταυτότητα θα αρκεστώ στο εξής: Η ονομασία Έλληνας ως συνώνυμο του "εθνικού", του ειδωλολάτρη αποσύρεται μετά την επικράτηση του Χριστιανισμού στην Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και εξαλείφεται από τον 5ο π.Χ. αιώνα, παραμένοντας αν δεν απατώμαι μονάχα εδαφικός προσδιορισμός. Ανασύρεται από την αφάνεια από τους θιασώτες του Ελληνικού Διαφωτισμού για λόγους αίγλης και για να αποτελέσει έναν ακόμα ενοποιητικό παράγοντα-τους ψάχνουμε με το ντουφέκι είναι αλήθεια-κι ενώ ο λαός που επαναστατεί το 1821 αυτοπροσδιορίζεται και καλείται ως τότε Ρωμιοί ή Γραικοί. Επειδή κάποιες φορές τα ονόματα δίνουν τη λύση...
Πρόσωπο A: Εάν στόχος του σχολείου ήταν μονάχα η γνώση και όχι η διάπλαση, το σχολείο κ ο δάσκαλος θα έμεναν καθαρά στην απλή παράθεση κι όχι στην εμβάθυνση νοημάτων και στόχων. Η ιστορία δεν έχει αντικειμενική σκοπιά αν όχι σε απόλυτο, τουλαχιστον στο μεγαλύτερο ποσοστο της. Ο λόγος που θεωρώ μείζον το θέμα διάπλασης έστω κ με μη απολύτως ορθές ιστορικές αλήθειες είναι πρώτα ψυχολογικός κ ύστερα παραγωγικός. Το να αισθάνεσαι υπερηφάνεια για την ταυτότητά σου αυτομάτως σου παρουσιάζει την αισιοδοξη πλευρά. Η κοινή ταυτότητα είτε λεγεται ελληνική είτε ευρωπαϊκή ενώνει και υποβοηθά την συνύπαρξη σε μια ομάδα. Η ύπαρξη προτύπων μέσω της ιστορίας μόνο καλό μπορεί να προσφέρει ειδικά σε μια εποχή τέτοια όπως η σημερινή. Παράδειγμα της στοχευμένης παρουσίασης της ιστορίας αποτελεί η παρουσίαση διχαστικών θεμάτων όπως ο Εμφύλιος όπου τα εκπαιδευτικά εγχειρίδια δεν παρουσιάζουν τα γεγονότα με λεπτομέρειες και μένουν στο συμπέρασμα ότι ο ΕΜΦΥΛΙΟΣ ήταν καταστροφικός για τους Έλληνες. Η άποψη αποδόμησης ορισμένων μεχρι τώρα θεσφατων με ιστορικά ή ψευδοϊστορικά στοιχεία και επιχειρήματα είναι θεμιτή, εάν δεν υποκρύπτει πολιτική σκοπιμότητα, αλλά δεν προάγει αυτό που χρειαζόμαστε σαν κοινωνία. Απορρίπτει πρότυπα, κλείνει τους ορίζοντες και υποβαθμίζει την κοινή ταυτότητα που πρέπει να αναπτυχθεί στη συνείδηση.... Με λίγα λόγια, αν δν παινέψεις το σπίτι σου, θα πέσει να σε πλακώσει.
Πρόσωπο Β: Κάποια σχόλια με τη σειρά μου: Κατ' αρχάς δεν ισχυρίζομαι ότι ο ρόλος του σχολείου είναι η παροχή γνώσης: τουναντίον, το σχολείο πριν μας παράσχει τη γνώση θα πρέπει να μας διδάξει πως να μαθαίνουμε, πράγμα που αποτελεί και μια από τις βασικές ελλείψεις του σήμερα. Προφανώς συμφωνώ με τη θέση πως κάθε Έλληνας θα πρέπει να αισθάνεται υπερήφανος για την ταυτότητα του. Υπερήφανος όμως για την ιδιαιτερότητα που αυτή συνεπάγεται, όχι για ένα παρελθόν ντυμένο στην αχλύ του μυστηρίου και μάλιστα μουντζουρωμένο και δυσανάγνωστο στις μελανές του σελίδες. Είμαι υπερήφανος που είμαι Έλληνας, όπως θα ήμουν κι αν ήμουν Γερμανός ή Κροάτης ή Νιγηριανός ή Βιετναμένος. Κι ούτε μπορούμε, θεωρώ, να ζητάμε δικαιώματα εκμετάλλευσης για την πολιτιστική συνεισφορά ων αρχαίων Ελλήνων στην ανθρωπότητα-αυτή ήταν άλλωστε κι η βασική τους διδαχή, ότι ο χαρακτηρισμός Έλληνας συνίστατο πρωτίστως στην αποδοχή ορισμένων οικουμενικών αξιών και όχι σε μια απλή αιματολογική συγγένεια. Θα συμφωνήσω εν μέρει στο ζήτημα του Εμφυλίου, αν και εφόσον αποδέχεσαι μια εθνικώς ωφέλιμη χρήση της ιστορίας θα περίμενα να επικροτείς την αποσιώπηση δυσάρεστων σημείων ενός θέματος κατ' εξοχήν διχαστικού. Προσωπικά ως οπαδός μιας πιο πλήρους προσέγγισης θα περίμενα από την ιστοριογραφία μας να τοποθετεί το δάκτυλο επί των τύπων των ήλων....
Κατά τα άλλα στη συγκεκριμένη περίοδο γίνεται μια δίκη προθέσεων, ενώ αγνοούμε με εξοργιστική συνέπεια ότι έχουμε να κάνουμε με ιστορικούς, με επιστήμονες δηλαδή. Πίσω από τέτοιες διαδηλώσεις υποκρύπτεται μια ιδιαίτερα επικίνδυνη αντίληψη, αυτή της σύλληψης της ιστορίας ως μιας αφηρημένης συλλογικής μνήμης: όλοι μπορούν να έχουν λόγο για την ιστορία, αφού η τελευταία στη χώρα μας εκλαμβάνεται ως συνέχεια και εργαλείο της πολιτικής.Ποιος θα διανοείτο άραγε να εκφέρει άποψη σε μια αντίστοιχη συζήτηση θετικού επιστημονικού περιεχομένου, όπως τα μαθηματικά ή η φυσική ή για να πάω στο ακόμα πιο συγκρίσιμο πεδίο των κοινωνικών επιστημών, τη νομική επιστήμη ή την κοινωνιολογία. Ποιος θα οργάνωνε διαδήλωση λόγου χάρη ώστε να μην έχει θέση στο Υπουργείο Δικαιοσύνης ένας νομοτεχνικός με προσήλωση στις ιδέες του φυσικού δικαίου ή στο Υπουργείο Εσωτερικών ένας μαρξιστής κοινωνιολόγος στη θέση του Προέδρου του ΕΚΚΕ-ή τελοσπάντων ό,τι απέμεινε εσχάτως από αυτό. Αλλά ξέχασα τούτος ο τόπος ζέχνει ιστορία, οπότε όλοι πρέπει να έχουμε λόγο για όσα γράφονται και διδάσκονται. Όπως όμως ζέχνει ιστορία, ίσως κατά τον ίδιο τρόπο ζέχνει και ανιστόρητους.
Σύμφωνοι, λογικά η ιστορία θα εξυπηρετεί στο διηνεκές πολιτικές σκοπιμότητες, παρότι προσωπικά θα ευχόμουν το αντίθετο. Πέρα όμως από την εθνική διάπλαση, που τουλάχιστον κατά την προσωπική μου εκτίμηση συνιστά στόχο παρωχημένο για ένα σύγχρονο δυτικό κράτος του 21... ου αιώνα, κατ' εξοχήν πολιτική σκοπιμότητα-και μάλιστα με ευρύτερη αποδοχή θέλω να πιστεύω-είναι η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Και η έννοια αυτή είναι από τη φύση της ασύμβατη με την παράκαμψη αληθών γεγονότων και τη συστηματική προσπάθεια εμπέδωσης εθνικών μύθων. Δεν θα σταθώ σε επί μέρους από αυτά που ισχυρίζεται η Θάλεια Δραγώνα, με τα οποία άλλωστε ελάχιστα διαφωνώ (η διαμάχη Παπαρρηγόπουλου-Falmerayer
Πέρα όμως απ' όλα αυτά τι συζητάμε; Οι διαφωνίες επί του ιστορικού περιεχομένου είναι θεμιτές-καίτοι κατά την προσωπική αντίληψη που εξετέθη προϊόν μιας στρεβλής αντίληψης. Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με κάτι πολύ περισσότερο: Ένα κόμμα ζητάει της αποπομπή μιας επιστήμονα για απόψεις που αυτή εξέθεσε στο πλαίσιο του ακαδημαϊκού της έργου! Βουλευτής του ίδιου κόμματος επεδίωξε προς έτους να ελέγξει εκπαιδευτικό σε σχολείο της εκλογικής του περιφέρειας για τον τρόπο που η ίδια προσέγγιζε στο πλαίσιο του μαθήματος την άνοδο του φασισμού στην Ευρώπη! Εφημερίδα-όργανο άλλου κόμματος της Βουλής στοχοποίησε με καταγγελίες σε φύλλα της εκπαιδευτικούς επειδή δεν εναρμονίζονταν με την επίσημη οπτική του κόμματος! Μέλη της νεολαίας του ίδιου κόμματος διέκοψαν εκδήλωση για τα 20 χρόνια από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου μάλλον επειδή οι ομιλητές δεν είχαν φροντίσει να λάβουν την αντίστοιχη κομματική άδεια για τα λεγόμενά τους! Η μεγαλύτερη σε κυκλοφορία κυριακάτικη εφημερίδα έβαλε σε θέση απολογούμενο καθηγητή ιστορίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου για τις απόψεις του, ζητώντας μάλιστα επιτακτικά την αποπομπή του από τον τότε Υπουργό Παιδείας! Ας σκεφτούμε λίγο που ανοίγουμε την πόρτα
μας, γιατί πάντα άρχιζε κάπως έτσι...
κατά αρχάς, πάρα πολύ ωραία ιδέα η ανάδειξη του θέματος μέσα από το status σου Alejandro. Δεν θα σου κρύψω ότι ενθουσιάστηκα με την ιδέα. Εγώ συμφωνώ απόλυτα με τον Alejandro. Χώρις να ξέρω την κυρία που είναι υπουργός παιδιάς, τα αποσπάσματα στα βιβλία της είναι απολύτως αληθη και εμπεριστατωμένα. εμείς αυτό που μαθαίνουμε στα σχολεία είναι μία ψεύτικη ιστορία που αυτό που καταφέρνει είναι να ανακυκλώνει το μίσος μας με τους υπόλοιπους ανθρώπους. μας μαθαίνει ότι υπάρχουν χώρες που είναι πάντα κακές και μας μαθαίνει ότι η ελλάδα δεν έκανε ποτέ κάτι κακό. ελάχιστοι είναι οι άνθρωποι που μέσα στη ζωή τους ξεφεύγουν από αυτές τις γνώσεις και είναι λογικό γιατί τις τονίζουν και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. αποτέλεσμα αυτών είναι μεγαλύτερος έλληνας όλων των εποχών να βγαίνει ο δικός μας κεμαλ ατατούρκ, ο μέγας αλέξανδρος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚεμάλ Ατατούρκ, ο Μέγας Αλέξανδρος, μάλιστα...
ΑπάντησηΔιαγραφήta xeirotera comment einai auta p petaei kapios mia eirwnia, aplws deixnontas tin ipotithemeni ''anwterita'' tou me mia frasi ...
ΑπάντησηΔιαγραφήeinai zitima topothetisis kathara ..opios agiopiiei ta panta kai kathe ti elliniko , diagrafei kathe ti arnitiko, kai ti menei??? mia anwfelei eirwnia p dn xaraktrizei kanenan allo para monaxa auton p tin ekfrazei..
twra sta sovara, o kemal atatourk diamorfwse to e8niko kratos tis tourkias , metatrwpontas ton ''megalo as8eni'' se eniaio kratos ..kai ekane to kalitero dinato se epipedo ektasis gia tous dikous tou an8rwpous , dipratwntas vevaia foveres varvarotites kai katapiezontas me to ka8estws t pollous an8rwpous...stin tourkiki istoria ti menei, oti o kemal atatourk itan o pateroulis tou tourkikou kratous kai oti epraxe ws ek toutou swsto...KAI ETSI DIMIOURGEITAI TO MISOS ..opws prepei kai emeis ipotithetai na didaskomaste tin istoria ellinika kai dogmatika....
oson afora ton mega alexandro itan enas megalos kataktitis, p dn prolave na dioikisei epi tis ousias auta pu katektise ...TO MONO P TON KANEI DIAFORETIKO STA MATIA MAS EINAI I ELLINIKI KATAGWGI ... to an diepraxe pera ap ta kala, kai arnitika ligo mas aposxolei, gt o alexandros itan ellinas ...
Μπράβο Alejandro. Συμφωνώ απολύτως με τις απόψεις σου και με τις απόψεις που εκθέτει το πρόσωπο Β. Καταρχάς η ιστορία είναι επιστημονικό ζήτημα και όπως δεν μπορούμε να καταρρίψουμε τον νόμο της βαρύτητας αν διαφωνούσε το 90% του πληθυσμού, έτσι δεν μπορούμε να αρνηθούμε ιστορικές απόψεις επειδή απλά δεν τις δέχονται κάποιοι άνθρωποι που δεν είναι ιστορικοί. Έπειτα δεν μπορώ να καταλάβω πού είναι το λάθος στις απόψεις αυτές; Όποιος ξέρει ελάχιστη ιστορία ξέρει ότι η Θεσσαλονίκη πριν τους Βαλκανικούς ήταν κυρίως μια εβραϊκή πόλη η οποία είχε επίσης χριστιανικό και μουσουλμανικό πληθυσμό. Επίσης κανείς σοβαρός άνθρωπος δεν μπορεί να διαφωνήσει με την άποψη ότι ο τουρκικός πολιτισμός έχει επηρεάσει πολύ τον νέο ελληνικό (αρκεί να μετρήσει κανείς τις τούρκικες λέξεις στο λεξιλόγιό μας ή αρκεί να πάει κάποιος για μια φορά στην ζωή του στην Τουρκία για να καταλάβει τις διαφορές). Το σχολείο οφείλει να εκπαιδεύει τα παιδιά να είναι περήφανα για την ιστορία τους επειδή είναι αυτή που είναι και όχι επειδή είναι αυτή που θα θέλαμε να είναι. Αν καταλάβουν την πολυπολιτισμική παράδοση της Ελλάδας, θα αντιμετωπίσουν και με διαφορετικό μάτι τα σημερινά θέματα που αντιμετωπίζει
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ απολύτως και με το σχόλιο του Alejandro. Ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν πολύ μεγάλος κατακτητής αλλά αυτό που μετράει για εμάς είναι η ελληνική του καταγωγή. Ίσως περισσότερο από τον Κεμάλ Ατατούρκ θα μπορούσε να παρομοιαστεί με τον Τζέκις Χαν ή κάποιον αλλον μεγάλο κατακτητή. Εμείς τον κρίνουμε διαφορετικά και παραβλέπουμε τα αρνητικά του επειδή ήταν Έλληνας. Λεπτομέρεια: Υπάρχει διαμάχη μεταξύ Μογγολίας και Κίνας για την καταγωγή του Τζένκις Χαν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι παρήγορο που αναπτύσσεται με κόσμιο τρόπο ο διάλογος για τέτοιου είδους θέματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρώ πως η προσπάθεια παρομοίωσης του Μεγάλου Αλεξάνδρου με τον Τζένκις Χαν ή τον Κεμάλ όχι μόνο είναι άδικη αλλά και λάθος.
Ο Μέγας Αλέξανδρος εκτός της ελληνικής καταγωγής και της αριστοτελικής του παιδείας, ήταν και μέγας κατακτητής. Κατατρόπωνε και έπνιγε στο αίμα οποιοδήποτε εχθρό.
Μπορούμε όμως να κατηγορήσουμε τον Μέγα Αλέξανδρο ως γενοκτόνο ή σφαγέα με σύγχρονους όρους; Προφανώς όχι.
Παρόλα αυτά μπορούμε να τον επαινέσουμε γιατί εκτός από το να κυριεύει πόλεις και ενίοτε να τις καταστρέφει, θεμελίωσε όχι μια ούτε δυο αλλά πάνω από 76 πόλεις! Ορισμενες εξ αυτών υπάρχουν μέχρι και σήμερα ενώ τα αρχαιολογικά ευρήματα που υπάρχουν, μαρτυρούν την άνθιση των πολεων αυτών.
Θα μπορούσαμε επίσης να αναφερθούμε στην ίδια την οικογένεια του εχθρού του, στην οποία πρόσφερε τις καλύτερες υπηρεσίες, αναγκάζοντας τον ίδιο το Δαρείο να προσευχηθεί στο θεό του, ζητώντας του αν ηττηθεί και χάσει την εξουσία, μόνο στον Αλέξανδρο να παραχωρήσει το βασίλειο του, θαυμάζοντας τον αλτρουισμό και τον πολιτισμό του.
Η προσπάθεια του για ανάπτυξη συναδέλφωσης μεταξύ Ελληνων και Περσών θεωρήθηκε προδοτική για μια μερίδα του στρατού του. Πέρα απ' το στρατό του, τον ακολουθούσε στρατιά φιλοσόφων, μηχανικών, καλλιτεχνών και γραφιάδων που συνέθεταν το εκπολιτιστικό άρμα της Ελλάδας στην περιοχή.
Αυτός είναι και ο λόγος που μέχρι σήμερα, υπαρχουν φυλες και λαοί που ερίζουν για την καταγωγή τους και κρατούν παραδόσεις για τον μεγα στρατηλάτη.
Η ποιότητα του κατακτητή νομίζω πως φαίνεται από τα παραπάνω..
ws anafora tin poiotita tou kataktiti , simfwnw apolita...omws dn pavei na einai kataktitis.. kai emeis gianni eimaste tixeroi p exoume tin efkairia na spoudazoume 8emata sinafi kai na sximatizoume mia proswpiki gnwmi, omws i pleiopsifia opws tha gnwrizeis dn exei idea kai parolauta iperaspizetai idees gia tis opoies dn exei ousiastiki gnwsi kai ws ek toutou PROSWPIKI apopsi..px borw na fadastw oti arketoi apo osous parevrethisan se autin tin diamartiria kata tis dragonas dn eixan gnwsi oti isws exoun kai kapia vasi auta p isxirizetai...(edw gia mena eiserxetai o dogmatikos rolos tis stratefsis se ena opoiodipote komma)
ΑπάντησηΔιαγραφήoson afora ton kemal atatourk, dn diafwnei kaneis oti diepraxe fovera eglimata me skopo tin iperaspisi tis patridas tu..omws m fainetai poli asximo oti oi tourkoi sinanthrwpoi mas dn exoun idea peri autwn..gt na ginetai auto? gt emeis , p isws na min exoume diapraxei tis idias entasews eglimata, na min mathainoume ta dika mas..tha papsume pisteveis na agapame tin patrida i i gnwsi tous isws mas veltiwsei ws an8rwpous kai ston tropo p skeftomaste?
ws anafora ton kemal, i sistimatik genoktonia twn armeniwn dn itan dikia tou prwtovoulia alla sigoura ton evnoise sta sxedia tou peri omogeniopiisis tou pli8ismou... ws anafora tin sfagi tis smirnis, oi ef8ines twn ellinwn igetwn einai terasties...pigane na paroun tin agira me to etsi thelw(enw i edoli apo tin diethni koinotita itan safis peri smirnis)...i adepithesi twn tourkwn itan i evlogi apantisi..auto p dn itan ka8olou evlogo kai an8rwpino itan i sfagi tou amaxou plithismou kai to kinigito mexris esxatwn..kai gia na epanelthw kleinwntas, dn einai para poli asximo p oi tourkoi dn didaskontai kati tetoio??