Το νέο Pre μπορεί να μη δημιούργησε τον αντίστοιχο θόρυβο που συνόδευσε την κυκλοφορία του πρώτου iPhone, θεωρείται ωστόσο από τους ειδικούς ως η κατάλληλη «ένεση αδρεναλίνης», τόσο για την Palm όσο και για την Sprint Nextel, την εταιρεία που έχει την αποκλειστική διάθεση της συσκευής στις ΗΠΑ.
Όπως αναφέρουν δημοσιεύματα, πολλά θα μπορούσαν να πάνε στραβά. Στελέχη των δύο εταιρειών έχουν προειδοποιήσει για πιθανή έλλειψη αποθεμάτων, ενώ μια πιθανή αρνητική κριτική μπορεί να ψαλιδίσει τις ελπίδες των δύο εταιρειών. Οι περισσότεροι ελπίζουν ότι το νέο Pre, με την οθόνη αφής, το πληκτρολόγιο slide-out και το ειδικά σχεδιασμένο για web εφαρμογές λειτουργικό σύστημα, θα ενθουσιάσει τους καταναλωτές αρκετά ώστε να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της Palm και την βάση συνδρομητών της Sprint.
Από την πρώτη στιγμή που το Pre έκανε την εμφάνιση του στην Έκθεση Ηλεκτρονικών τον περασμένο Ιανουάριο, ο ενθουσιασμός και η προσμονή ολοένα αυξάνεται. Ακόμη και οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες τηλεφωνίας στις ΗΠΑ, η AT&T και η Verizon, έχουν εκφράσει ενδιαφέρον σύναψη συμβολαίου με την Palm όταν λήξει η συμφωνία με την Sprint το Σεπτέμβριο.
Aν μάλιστα οι πωλήσεις απογειωθούν, δεν αποκλείεται η Palm να αποτελέσει στόχο εξαγοράς. «Αν αγοράζεις μετοχές της Palm τώρα, σύντομα θα κατέχεις τίτλους μιας εταιρείας με μεγάλη αξία σε λίγο καιρό», επισημαίνει ο αναλυτής της Pacific Crest, Τζέιμς Φόσετ. «Από προϊοντική πλευρά, η επίδραση του Pre στην αγορά θα είναι εξίσου σημαντική με το iPhone».Η Sprint και η Palm φαντάζουν με τον Δαυίδ μπροστά στον Γολιάθ της Apple με την AT&T, με πολλούς αναλυτές να τονίζουν ότι πρόκειται για την πρώτη συσκευή που μπορεί να κοιτάξει κατάματα το iPhone. Αρκετοί έχουν επικρίνει την εταιρεία για την ημερομηνία που επέλεξε να κυκλοφορήσει τη συσκευή, αφού λίγες ημέρες αργότερα η Apple θα κυκλοφορήσει το νέο iPhone. Ωστόσο, το γεγονός ότι η νέα έκδοση του δημοφιλούς κινητού της Apple δε θα διαφέρει ριζικά από τον προκάτοχό του, ενδέχεται τελικά να μην επηρεάσει την πορεία του Pre.
Από πλευράς πωλήσεων, περίπου 623.000 συσκευές προβλέπεται να χρεωθούν στο ενεργητικό της εταιρείας για το οικονομικό έτος που κλείνει τον Αύγουστο, ενώ κάποιοι κάνουν λόγο για πρώτο κύμα πωλήσεων άνω των 800.000 τεμαχίων. Ο αριθμός αυτό είναι ένα κλάσμα μόλις σε σχέση με τα 6,89 εκατομμύρια iPhone που πούλησε η Apple το πρώτο τρίμηνο κυκλοφορίας του.
Ακόμη και με τέτοιες πωλήσεις πάντως, δεν είναι καθόλου απίθανο η εταιρεία να έρθει αντιμέτωπη με αδυναμία κάλυψης της αρχικής ζήτησης. Κάτι τέτοιο μπορεί από μία άποψη να δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερη προσμονή για τη συσκευή, πολλοί όμως πιστεύουν ότι ενδέχεται να αποβεί καταστροφικό για την πορεία του Pre, αν δεν καλυφθεί η ζήτηση τους πρώτους μήνες κυκλοφορίας.
«Η ζήτηση θα εξαρτηθεί και από το ύφος των reviews του προϊόντος στα μέσα», επισημαίνει ο Φιλ Κιούζικ, αναλυτής της Macquarie Research, ενώ τονίζει ότι πολλά θα εξαρτηθούν από το νέο λειτουργικό της συσκευής. Προς το παρόν, δημοσιεύματα κάνουν λόγο για ένα λειτουργικό που μπορεί να διαχειριστεί πολλές εφαρμογές ταυτόχρονα με σχετική ευκολία, σε αντίθεση με το iPhone, που χειρίζεται μόνο μία εφαρμογή.
Πολλά επίσης θα εξαρτηθούν από το επίπεδο υπηρεσιών που θα παρέχει το δίκτυο της Sprint. Στην περίπτωση του iPhone, πολλοί ήταν εκείνοι που σχολίασαν θετικά τη συσκευή, αλλά κατέκριναν το δίκτυο της AT&T για ελλιπή υποστήριξη των δυνατοτήτων της συσκευής.
Πάντως, ακόμη και αν όλα εξελιχθούν ιδανικά για το Pre, δε θα πρέπει να θεωρηθεί δεδομένη η επιστροφή στην κερδοφορία για την Palm, που αναμένεται να διπλασιάσει τις απώλειες τριμήνου στα 93,08 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Reuters. «Τα κέρδη απέχουν αρκετά ακόμη», αναφέρει ο Κιούζικ.
Αναλυτές θεωρούν ότι η πλειοψηφία των πρώτων αγοραστών του Pre θα προέρχονται από τους ήδη συνδρομητές της εταιρείας, παρά από καταναλωτές άλλων δικτύων, ειδικά μετά την ανακοίνωση της Verizon Wireless ότι μπορεί να έχει τη συσκευή σε λιγότερο από έξι μήνες. «Η αναμονή έξι μηνών είναι κάτι ανεκτό για τους περισσότερους καταναλωτές. Μόνο οι πολύ φανατικοί θα θελήσουν να το αποκτήσουν άμεσα», κατέληξε ο Κιούζικ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου