Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

"Η ευρωπαϊκή αμαξοστοιχία" by Καικίλιος



Καλώς ορίσατε, κυρίες και κύριοι, στο μοναδικό στην υφήλιο σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο εγκαινιάσθηκε πριν από λίγο καιρό στη Γηραιά Ήπειρο. Αυτό το θαυμάσιο και υπερσύγχρονο δίκτυο μαζικής μεταφοράς έχει σχήμα κυκλικό, δεδομένου ότι στερείται αρχής και τέλους. Έχει δηλαδή μόνιμη και αδιάκοπη κυκλοφορία. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στην πραγματικότητα κυκλοφορεί μόνο μία αμαξοστοιχία, η αποκαλούμενη "Ευρώπη", η οποία από την έναρξη λειτουργίας της δεν έχει σταματήσει ποτέ να κυκλοφορεί, παρόλο που πρέπει να ομολογήσουμε ότι από καιρό σε καιρό έχει χρειαστεί να μειώσει λιγουλάκι την ταχύτητά της.

Δεν έχει ούτε σταθμό αφετηρίας ούτε σταθμό προορισμού (αν και, ειρήσθω εν παρόδω, ο μεγαλύτερος σταθμός βρίσκεται, δήθεν απολύτως τυχαία, στο Βερολίνο), και στην αλήθεια κανείς δεν ξέρει ακριβώς πού πηγαίνει ή για ποιον λόγο κυκλοφορεί. Φαίνεται όμως ότι ο πρώτιστος, και θα μπορούσαμε να πούμε ο αποκλειστικός, σκοπός των επιβατών είναι να ανέβουν στο τρένο και να κρατήσουν τη θέση τους ανεξαρτήτως του κόστους, χωρίς να υποχρεωθούν να κατέβουν.

Η μηχανή που σέρνει τα βαγόνια ονομάζεται "Γερμανία" και η αμαξοστοιχία αποτελείται από αρκετά επιβατικά βαγόνια πρώτης και δεύτερης τάξεως καθώς και βαγόνια μεταφοράς ζώων. Στα πρώτης τάξεως βαγόνια ταξιδεύουν οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, οι Ολλανδοί, οι Φινλανδοί και, όταν δεν έχουν κάτι σπουδαιότερο να κάνουν, οι Βρετανοί, οι οποίοι φυσικά απολαμβάνουν του ιδιωτικού τους βαγονιού με μόνιμη δορυφορική σύνδεση με τους Αμερικανούς τους συναδέλφους.

Ενώ στα βαγόνια δεύτερης τάξεως ταξιδεύουν οι υπόλοιποι κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκτός από τους Ιρλανδούς, τους Πορτογάλους και τους Έλληνες, οι οποίοι θα αναγκαστούν να μείνουν όρθιοι στα βαγόνια μεταφοράς ζώων (τα λεγόμενα λαϊκώς "κινητά χοιροστάσια"). Ωστόσο, τον τελευταίο καιρό ακούγονται φήμες ότι μπορεί και οι Ιταλοί και οι Ισπανοί να υποχρεωθούν να αλλάξουν βαγόνια για να συνταξιδεύουν μαζί με τους "χοίρους".

Σημειωτέον ότι, κατ' αντιδιαστολή προς τα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς, στην περίπτωση της ευρωπαϊκής αμαξοστοιχίας τα εισιτήρια για τα τελευταία βαγόνια, δηλαδή, τα "σιδηροδρομικά χοιροστάσια", είναι πάρα πολύ πιο ακριβά απ' ότι τα εισιτήρια για τα βαγόνια δεύτερης τάξεως, ενώ το ταξίδι στην πρώτη τάξη είναι σχεδόν δωρεάν, και συχνά όντως αυτοί οι επιβάτες όχι μόνο δεν πληρώνουν τίποτα αλλά παίρνουν πίσω επιπλέον ένα μερίδιο των εισπραχθέντων ναύλων των χοιροστασιακών βαγονιών. Πρόκειται, κατά πάσα πιθανότητα, για ένα είδος αποζημίωσης για τις ενοχλήσεις που τους προκαλούν οι δυσοσμίες και οι θόρυβοι που προέρχονται απ' τα βαγόνια της ουράς.

Συγγραφέας αυτού του κειμένου είναι ο Καικίλιος (Cecil Leeland), ένας Ισπανός που έμαθε μόνος του Ελληνικά και τώρα κάνει μαθήματα μέσω e-learning με το πρόγραμμα ΓΛΩΣΣΑ.


1 σχόλιο: