Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

Στα γρήγορα | Το Επιφανειακό Marketing


Έχω σπουδάσει marketing...

Αγοραλογία κατά τον Μπαμπινιώτη...

Κι ας διαφωνεί το λεξικό του επεξεργαστή κειμένου που έχω...

Αφού μου λέει πως δεν υπάρχει αυτή η λέξη...

Όπως και να 'ναι...

Σήμερα αποφάσισα να σας πω τι έχω σπουδάσει...

Να σας εξηγήσω...

Με απλά λόγια...

Τι είναι αυτό το παρεξηγημένο marketing;

Και γιατί το λένε επιφανειακό;

Γιατί λέμε πως νοιάζεται τάχα μόνο για να πουλήσει αχρείαστα πράγματα;

Ηρεμήστε και ξεκινάμε...

Θεωρητικά αυτή η επιστήμη (όπως και όλες)...

Μελετούν κάτι...

Το αναλύουν...

Και καταλήγουν κάπου...

Ε, λοιπόν, η μαγκιά του marketing (να με συγχωρέσετε, εγώ αγοραλογία δεν το λέω)...

Η μαγκιά του - όπως έλεγα - δεν είναι στο που καταλήγει αυτή η μελέτη...

Αλλά στο μετά...

Και για να γίνω και πιο ακριβής (!) στο πολύ πιο μετά...

Και μπαίνω σε βάθος...

Παίρνουμε 400 χριστιανούς (μεταφορικά - εννοώντας ανθρώπους)...

Και τους ρωτάμε πόσοι είναι όντως χριστιανοί (κυριολεκτικά - Jesus Christ)...

Στη συνέχει τους ρωτάμε (όλους) αν είναι ματεριαλιστές...

Ματεριαλιστές όπως λέμε: "Φοράω αυτό το ρολόι γιατί αυτό αξίζει περισσότερο από μένα"...

Αφού τους ρωτήσουμε (όλους)...

Τους δείχνουμε δυο διαφημίσεις για ένα ακριβό ρολόι...

Στη μια τους το παρουσιάζουμε σαν αντικείμενο που προσθέτει κλάση...

Κάτι σαν: "Σου δίνει αξία, είναι αναγνωρίσιμο, σου αξίζει"...

Στην άλλη διαφήμιση το παρουσιάζουμε ποιοτικό και ανθεκτικό...

Σύνοψη...

2 διαφημίσεις...

Για το ίδιο (πανάκριβο, luxury, αχρείαστο) ρολόι χεριού...

Με διαφορετική παρουσίαση σε κείμενο και εικόνες...

Το λεγόμενο framing σε όρους marketing...

Και μετά...

Ρωτάμε τους χριστιανούς (πάλι μεταφορικά)...

"Ποια διαφήμιση σας άρεσε περισσότερο;"

Οι μη-χριστιανοί ανεξάρτητα αν δηλώνουν ματεριαλιστές ή όχι δεν δείχνουν προτίμηση...

Το ωραίο συμπέρασμα βγαίνει στους χριστιανούς (κυριολεκτικά)...

Οι μη-ματεριαλιστές χριστιανοί λοιπόν, προτιμούν ξεκάθαρα τη δεύτερη διαφήμιση...

Έτσι λοιπόν...

Οι marketers παίρνουν αυτήν την ανάλυση...

Συμπεραίνουν πως όταν το κοινό που έχουν να διαφημίσουν είναι χριστιανοί...

Πρέπει να τους δείξουν απλά τι κάνει το προϊόν (έστω λίγο φουσκωμένα)...

Να αποφύγουν την ματεριαλιστική όψη του προϊόντος...

Και τσουφ γίνονται (πιο) πειστικοί...

Συμπέρασμα...

Το marketing μπορεί να είναι όλα τα κακά που θέλουμε να πιστεύουμε πως είναι...

Αλλά επιφανειακό δεν είναι...

Οι άνθρωποι είναι...


by Louis

2 σχόλια:

  1. και οι ματεριαλιστές χριστιανοί;

    η φράση "κυριολεκτικά - Jesus Christ" με πέθανε! χαχαχα... πολύ ωραίο κείμενο, το οποίο προφανώς και θα στηρίξω ως συμφοιτητής σου !!! όλες οι επιστήμες είναι εργαλεία. εργαλεία στα χέρια των ανθρώπων που τα χρησιμοποιούν άλλοτε για καλό και άλλοτε για κακό σκοπό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να πούμε ότι το έναυσμα ήταν ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε από 2 πρώην καθηγητές μας στο Bath... και μπορείτε να το δείτε αν πατήσετε πάνω στη λέξη "ξεκάθαρα" στο κείμενο... απίστευτο πάντως πως με μια αλλαγή του τρόπου παρουσίασης μιας διαφήμισης, το προιόν γίνεται μη ματεριαλιστικο

    ΑπάντησηΔιαγραφή