Τετάρτη, 7 Σεπτεμβρίου 2011

Tέχνη με... Post-it !



Είναι ένας πόλεμος που ενθουσιάζει τους γάλλους εργαζομένους, ερεθίζει τους γάλλους εργοδότες και ομορφαίνει τις (συνήθως μουντές) προσόψεις των επιχειρηματικών κτιρίων στο Παρίσι και αλλού.

Τα πολεμοφόδια είναι μικρά, τετράγωνα, αυτοκόλλητα χαρτάκια, τα γνωστά Post-it. Συνήθως κολλούνται πάνω σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, για την υπενθύμιση κάποιου ραντεβού ή υποχρέωσης. Εν προκειμένω, κολλούνται πάνω στα παράθυρα των γραφείων, για τη δημιουργία κολάζ - καλλιτεχνικών σχεδίων, από τον Πακ-Μαν και τον Σνούπι μέχρι τον Τεν Τεν και τον Μπαρτ Σίμσον.

Η πιο πρόσφατη δημιουργία, μια εξαώροφη αναπαράσταση του Αστερίξ και του Οβελίξ, εμφανίστηκε την περασμένη εβδομάδα στην πρόσοψη της τράπεζας Societe General στη Λα Ντεφάνς του Παρισιού, τη μεγαλύτερη επιχειρηματική συνοικία της Ευρώπης. Χρησιμοποιώντας 9.000 χαρτάκια οκτώ διαφορετικών χρωμάτων, οι 50 εργαζόμενοι που συμμετείχαν στο πρότζεκτ δημιούργησαν το μεγαλύτερο παράδειγμα «τέχνης Post-it» στα χρονικά.

Ηταν η απάντησή τους στο σχέδιο που είχε εμφανιστεί λίγο νωρίτερα στο απέναντι κτίριο, την έδρα του ενεργειακού γίγαντα GdF-Suez: χρησιμοποιώντας 3.500 χαρτάκια, οι εργαζόμενοι σχημάτισαν εκεί μια καλλιτεχνική αναπαράσταση του Τεν Τεν και του πυραύλου που χρησιμοποίησε στο άλμπουμ «Αποστολή στη Σελήνη». «Το πιο δύσκολο δεν ήταν να κολλήσουμε τα Post-it στα τζάμια αλλά να συμφωνήσουν όλοι για το σχέδιο και να σχεδιαστεί το καλούπι στο κομπιούτερ», δήλωσε στους βρετανικούς «Times» ένας από τους «καλλιτέχνες» στο GdF-Suez, ο «Φανφάν» - ο φόβος τον έκανε να αποκρύψει το αληθινό του όνομα. «Η ατμόσφαιρα είναι αρκετά εχθρική, τα αφεντικά μας θα προτιμούσαν ασφαλώς να σταματήσουμε, ταυτόχρονα όμως διστάζουν να δώσουν εντολή να κατεβούν τα σχέδια».

Απαραίτητη επισήμανση, από τον ίδιο τον Φανφάν: «Ολα αυτά τα κάνουμε είτε στο διάλειμμα ή μετά τη δουλειά. Και πληρώνουμε οι ίδιοι για τα Post-it».

Ο «πόλεμος των Post-it», όπως τον έχουν ονομάσει, ξεκίνησε από μια γαλλική εταιρεία βιντεοπαιχνιδιών, την Ubisoft, όταν μια υπάλληλος ονόματι Εμιλί Κοζέτ άρχισε να φτιάχνει αναπαραστάσεις του Πακ-Μαν και άλλων πρώιμων ειδώλων της ψηφιακής εποχής.




πηγή: tanea.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου