Η Βενετία βυθίστηκε κατά 23 εκατοστά στη διάρκεια του περασμένου αιώνα, τώρα όμως ελπίζει στον «Μωυσή» για ένα γλιτώσει από τις πλημμύρες: Το πρόγραμμα των 5,4 δισ. ευρώ προβλέπει την κατασκευή γιγάντιων φραγμάτων που θα ανυψώνονται στο άκρο της λιμνοθάλασσας με τη διοχέτευση πεπιεσμένου αέρα.
«Όταν ολοκληρωθεί, το σύστημα θα προστατεύει τη Βενετία από ανόδους της στάθμης έως και κατά τρία μέτρα» δήλωσε στο AFP η Φλάβια Φακιόλι, αρχιτέκτονας στην κοινοπραξία Venezia Nuova που υλοποιεί το σχέδιο. «Έχουμε ήδη ολοκληρώσει εργασίες αξίας τριών δισ. ευρώ και προγραμματίζουμε τις πρώτες δοκιμές για τον Ιούλιο» ανέφερε.
Συνολικά 78 πνευματικά φράγματα θα εγκατασταθούν στις ακτές των τριών νησιών που συνδέουν τη λιμνοθάλασσα της Βενετίας με την Αδριατική, προβλέπει το σχέδιο.
Τα φράγματα αυτά, κατασκευασμένα από γαλβανισμένο ατσάλι και ειδικό τσιμέντο, θα βρίσκονται μέσα σε τεράστιες δεξαμενές που θα στερεωθούν στο βυθό και θα γεμίσουν νερό.
Σε περίπτωση ανάγκης, πεπιεσμένος αέρας θα διοχετεύεται στις δεξαμενές και θα ανυψώνει τα υδατοστεγή φράγματα. Όταν ο κίνδυνος περάσει, οι δεξαμενές θα ξαναγεμίζουν νερό και τα φράγματα θα ξαναβυθίζονται.
Τα πνευματικά φράγματα αποτελούνται από δοκούς μήκους 60 μέτρων και ύψους 27 μέτρων, όσο ένα κτίριο επτά ορόφων.
«Οι μεγαλύτερες δοκοί ζυγίζουν 22.000 τόνους και θα μεταφερθούν, όπως και οι υπόλοιπες, με βαγόνια που σχεδιάστηκαν ειδικά για αυτόν τον σκοπό από μια νορβηγική εταιρεία» ανέφερε ο μηχανικός Ενρίκο Πελεγκρίνι, υπεύθυνος του εργοταξίου στο νησάκι Μαλαμόκο.
Στην περίπτωση των φραγμάτων απορώ πως θεόρατα καράβια όπως είναι της ΑΝΕΚ θα μπαίνουν μέσα. Όταν ανοίγει θα πνίγεται η μισή βενετία. Μιλάμε για θηρίο, όμως αυτό το καράβι, βαριέσαι να το περπατήσεις πάνω κάτω....
ΑπάντησηΔιαγραφή