Μεγάλα ειδησεογραφικά πρακτορεία προγραμματίζουν να αναθεωρήσουν την πολιτική τους στα σχόλια των αναγνωστών και μια από τις αλλαγές που προβλέπονται είναι η υποχρεωτική επωνυμία του σχολιαστή. Μάλιστα η Huffington Post σχεδιάζει να εισάγει ένα σύστημα αξιολόγησης που θα μετρά πόσο καλά άλλοι αναγνώστες γνωρίζουν και εμπιστεύονται τις απόψεις τακτικών σχολιαστών.
«Η ανωνυμία αποτελεί σταθερά εδώ και χρόνια. Είναι ένα αποδεκτό μέρος του Διαδικτύου, αλλά δεν γεννάται θέμα ότι οι άνθρωποι κρύβονται πίσω από αυτήν για να κάνουν τα χυδαία ή αμφισβητούμενα σχόλια. Δεδομένου ότι το διαδίκτυο αλλάζει έτσι αλλάζει και η τάση των ανώνυμων σχολίων», δήλωσε η Αrianna Huffington, εκ των ιδρυτών της Huffington Post.
Είναι γεγονός πως πολλές φορές η ανωνυμία έχει οδηγήσει σε μεγάλα προβλήματα. Έχει παρατηρηθεί κατά συρροή το φαινόμενο της δήλωσης ψευδών στοιχείων, τακτική η οποία έχει εκθέσει κόσμο εν αγνοία του ουκ ολίγες φορές. Πολλοί δημοσιογράφοι βρήκαν «πάτημα» σε αυτά τα φαινόμενα, τα οποία και επικαλούνται ως αφορμή για να καταργηθεί η ανωνυμία.
Από την άλλη πλευρά οι υπέρμαχοι της ανωνυμίας δεν ασπάζονται τη στρατηγική επωνυμίας που σκοπεύουν να υιοθετήσουν τα διαδικτυακά ΜΜΕ. «Κανένας δεν αμφιβάλλει ότι έχει ανεκτίμητη αξία στο να επιτρέπεις στους ανθρώπους να παραθέτουν την άποψή τους για τη ζωή τους», δήλωσε ο William Grueskin, κοσμήτορας ακαδημαϊκών υποθέσεων στο σχολείο δημοσιογραφίας της Κολούμπια.
Η συζήτηση γύρω από την ανωνυμία των σχολίων περιπλέκεται περισσότερο όσο περνάει ο καιρός. Εάν οι σχολιαστές υποχρεώνονταν να παρέχουν τα πραγματικά ονόματα τους και να εμφανίζονται on-line, αναμφισβήτητα πολλοί θα έδιναν ψευδή στοιχεία. Ωστόσο ειδικοί του χώρου επισημαίνουν πως η άρση της ανωνυμίας αποτελεί ίσως τη μοναδική λύση μείωσης των «ανεπιθύμητων σχολίων».
η επιλογή πρέπει να είναι του σχολιαστή, όχι του site.
ΑπάντησηΔιαγραφή