Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2009

Ο Ηλεκτρικός πατάει γκάζι


Με την προσθήκη νέων σταθμών αναμένεται να παραδοθεί στο επιβατικό κοινό της Αθήνας,
την ερχόμενη άνοιξη, το πλήρως ανακαινισμένο δίκτυο του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στο οποίο οι συρμοί θα μπορούν πλέον να αναπτύσσουν ταχύτητες Μετρό!

Oι σταθμοί του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου θα αυξηθούν σε 27, από 24 που είναι σήμερα. Οι τρεις νέοι σταθμοί που θα εξυπηρετούν καθημερινά περίπου 55.000 επιβάτες, θα λειτουργήσουν στον Ιλισό, μεταξύ των σημερινών σταθμών Μοσχάτου και Καλλιθέας, στην περιοχή Ψαλίδι, μεταξύ Ηρακλείου και Ειρήνης και στα Καμίνια, μεταξύ Πειραιά και Φαλήρου.

Όλοι οι νέοι σταθμοί θα διαθέτουν αποβάθρες μήκους 110 μέτρων, κυλιόμενες σκάλες και ανελκυστήρες για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, ενώ το κόστος τους προϋπολογίζεται σε 5 εκατ. ευρώ για τον καθένα. Εκτιμάται ότι ο σταθμός του Ιλισού θα εξυπηρετεί καθημερινά 18.000 επιβάτες, του Ψαλιδιού 17.000 επιβάτες και των Καμινίων 20.000 επιβάτες.

Ειδικότερα, όσον αφορά τους σταθμούς Ψαλίδι και Ιλισός, η λειτουργία τους πρόκειται να ξεκινήσει εντός του 2010. Η κατασκευή του νέου σταθμού στα Καμίνια, στο ύψος του εργοστασίου Κεράνης, εντάσσεται στο έργο υπογειοποίησης του τμήματος των γραμμών του ηλεκτρικού από το Φάληρο έως τον Πειραιά. Η δημοπράτηση του έργου αυτού αναμένεται να γίνει τον Νοέμβριο, ενώ το σύνολο των έργων εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Απρίλιο του 2011.

Η κατασκευή των νέων σταθμών κρίθηκε αναγκαία, δεδομένου ότι η χιλιομετρική απόσταση μεταξύ των σταθμών Μοσχάτου- Καλλιθέας και ΗρακλείουΕιρήνης υπερβαίνει τα 1.600

μέτρα, γι΄ αυτό και οι νέοι σταθμοί θα κατασκευαστούν στο μέσον της απόστασης αυτής.

Εκσυγχρονισμός
Τα έργα εκσυγχρονισμού των ΗΣΑΠ άρχισαν στις αρχές του χρόνου, ενώ με την ολοκλήρωσή τους (έως τον Μάιο του 2010) ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος θα μοιάζει πολύ περισσότερο με το Μετρό, καθώς ολόκληρο το δίκτυο των γραμμών θα στηρίζεται σε σκυρόδεμα. Αυτό θα επιτρέπει αφενός την ανάπτυξη μεγαλύτερων ταχυτήτων από τους συρμούς (άνω των 110 χλμ. την ώρα) και αφετέρου τη μείωση των κραδασμών και του θορύβου εντός και εκτός των βαγονιών.

Ήδη, σε μεγάλο τμήμα του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου έχει αλλάξει η υποδομή- επιδομή των γραμμών, ενώ έχει ενισχυθεί και η υπόγεια σήραγγα στο τμήμα Ομόνοια - Μοναστηράκι. Με την ολοκλήρωση των εργασιών, θα έχει αναβαθμιστεί και η σηματοδότηση. Επίσης, θα αναπτυχθεί σύστημα τηλεματικής που θα επιτρέπει την παροχή πληροφοριών στους σταθμούς σχετικά με τον χρόνο διέλευσης των συρμών. Πέραν της ασφάλειας, το συγκεκριμένο έργο, συνολικού προϋπολογισμού 79,1 εκατ. ευρώ, θα αυξήσει και τη μεταφορική ικανότητα των ΗΣΑΠ που σήμερα έχει φτάσει στα όριά της, καθώς οι συρμοί θα μπορούν να διέρχονται από τους σταθμούς με μικρότερη χρονοαπόσταση μεταξύ τους.

Πηγή:tanea.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου