Το 2015 θα ολοκληρωθούν οι νέοι οδικοί άξονες της Αττικής, συνολικού μήκους 71,6 χλμ. και προϋπολογισμού περίπου 1,8 δισ. ευρώ, οι οποίοι θα συμπληρώσουν τον εσωτερικό οδικό δακτύλιο της Αττικής. Το έργο δημοπρατείται στις 22 Δεκεμβρίου με τη μέθοδο της παραχώρησης κι αν όλα πάνε καλά ο ανάδοχος θα αναδειχθεί στις αρχές του 2010, ώστε αμέσως μετά να αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής.
Με την ολοκλήρωση των έργων η απόσταση Κατεχάκη- Ποσειδώνος θα διανύεται σε 10 ως 12 λεπτά της ώρας αντί των 40 λεπτών που απαιτούνται σήμερα και η απόσταση από Κατεχάκη ως νότια παράλια θα διανύεται σε 13 ως 15 λεπτά από μια ώρα που διαρκεί τώρα.
Την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού, που θα γίνει σε μία φάση, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς , τονίζοντας ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο στο Λεκανοπέδιο, το οποίο, όπως είπε, θα κατασκευαστεί με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον, ενώ υπογράμμισε ότι παράλληλα θα γίνουν εκτεταμένες δενδροφυτεύσεις και αντιπλημμυρικά έργα, καθώς και τοποθέτηση στον Υμηττό συστήματος πυρανίχνευσης σε όλη την περιοχή που έχει χαρακτηριστεί ως πάρκο Νatura. Οι νέοι οδικοί άξονες διαμορφώθηκαν στην τελική τους μορφή μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης και αφού ελήφθησαν υπόψη τα περισσότερα από τα 55 αιτήματα-σχόλια που υποβλήθηκαν.
Επίσης, θα κατασκευαστούν και άλλα 34,5 χλμ. οδικών αξόνων, προϋπολογισμού 390 εκατ. ευρώ, ως δημόσια έργα.
Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι Αττικής περιλαμβάνουν:
* Τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού, από τη νότια απόληξη της Αττικής οδού στην Κατεχάκη ως τη λεωφόρο Ποσειδώνος, μήκους 14,7 χλμ. Παρακάμπτει τα αστικά κέντρα και είναι υπόγεια κατά 85%.
* Τη μεγάλη σήραγγα Υμηττού, από τον ανισόπεδο κόμβο Σακέτα ως τον ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων, μήκους 6,3 χλμ.
* Τον οδικό άξονα από τον ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων ως τη Ραφήνα, μήκους 18,6 χλμ., με ενδιάμεσο ανισόπεδο κόμβο προς Αττική οδό και Αεροδρόμιο.
* Τον οδικό άξονα από τον ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων ως την Αγία Μαρίνα, μήκους 14,2 χλμ.,
στον οποίο προστέθηκε και ο κλάδος μέχρι την περιμετρική οδό των Καλυβίων, μήκους περίπου 5,9 χλμ.
* Την ολοκλήρωση του άξονα Σταυρού- Ραφήνας, σε μήκος άλλων 6,1 χλμ. ως τη λεωφόρο Σπάτων- Λούτσας.
* Την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος, μήκους 2 χλμ.
* Συνδετικό οδικό τμήμα προς το κέντρο της Αθήνας από τον ανισόπεδο κόμβο Σακέτα ως την Ούλοφ Πάλμε, μήκους 3,8 χλμ. Το τμήμα εντός του Πανεπιστημίου θα είναι υπόγειο. Το μετρό
Ο κ. Σουφλιάς τόνισε ότι προτεραιότητα για το ΥΠΕΧΩΔΕ επί πεντέμισι χρόνια αποτέλεσαν τα έργα του μετρό και οι επεκτάσεις του, για τις οποίες δόθηκε 1,5 δισ. ευρώ από τις δημόσιες επενδύσεις και με τη γραμμή «U», που βρίσκεται στο τελικό στάδιο οριστικών μελετών, φθάνουν τα 2,2, δισ. ευρώ. Τις επόμενες ημέρες, είπε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, θα λειτουργήσει ο σταθμός Νομισματοκοπείο και το μετρό θα ξαναπάει ως το Αεροδρόμιο.
Το ΠαΣοΚ
«Λίγες μέρες μετά την ολική καταστροφή της Βορειοανατολικής Αττικής, ο κ. Σουφλιάς ανακοινώνει τη δημοπράτηση των νέων αυτοκινητόδρομων Αττικής» τονίζουν σε κοινή δήλωσή τους ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠαΣοΚ για τα Δημόσια Εργα κ. Ι. Μαγκριώτης και ο εισηγητής του κοινοβουλευτικού τομέα εργασίας (ΚΤΕ) ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Ι. Μανιάτης, προσθέτοντας ότι και μόνο η αναγγελία για την κατασκευή αυτού του έργου έχει προκαλέσει βίαιη αλλαγή των χρήσεων γης στην ευρύτερη περιοχή.
Χρέωση ανά χιλιόμετρο στα νέα διόδια
Τα διόδια θα καταβάλλονται ανά χιλιόμετρο, δηλαδή οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύουν. Τρεις είναι οι βασικοί μετωπικοί σταθμοί διοδίων, διπλής κατεύθυνσης:
* Στη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού, στην περιοχή της Ηλιούπολης.
* Στην έξοδο της σήραγγας Υμηττού προς τα Μεσόγεια και πριν από τον ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων.
* Στον οδικό άξονα ανισόπεδου κόμβου Μεσογείων- ανισόπεδου κόμβου Ραφήνας, μεταξύ Αττικής οδού και Αρτέμιδος. Ακόμη θα υπάρχουν δύο πλευρικοί σταθμοί στον ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων για τις ενδο... μεσόγειες μετακινήσεις και ένας μετωπικός σταθμός μονής κατεύθυνσης στην επέκταση της Σταυρού - Ραφήνας.
Το ύψος των διοδίων ανά χιλιόμετρο καθορίζεται σε τρία επίπεδα:
Στη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού σε 0,15 ευρώ/ χλμ. Η ίδια χαμηλή τιμή χρέωσης ισχύει σε όλα τα τμήματα του έργου, πλην της μεγάλης σήραγγας Υμηττού, η οποία φτάνει τα 0,30 ευρώ/ χλμ. και του συνδετικού τμήματος μεταξύ σήραγγας Υμηττού και Αττικής οδού με αντίτιμο 0,20 ευρώ/ χλμ.
Οι δύο διακλαδώσεις προς Αγία Μαρίνα και προς παράκαμψη Καλυβίων εξαιρούνται της καταβολής διοδίων.
Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2009
Κατεχάκη- Ποσειδώνος σε 10 λεπτά υπογείως
Πηγή:tovima.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου