Μπορεί οι παλιότεροι να μην ενθουσιαστούν στο άκουσμα αυτής της είδησης που δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα Independent, όμως όπως δείχνουν έρευνες, τα παιδιά (τουλάχιστον της Βρετανίας) που στέλνουν και λαμβάνουν αρκετά μηνύματα (sms) γνωρίζουν καλύτερη ορθογραφία αλλά και ανάγνωση. Η Βρετανική Ακαδημία δημοσίευσε μια έρευνα μέσω της οποίας παροτρύνονται γονείς και εκπαιδευτικοί να «αγκαλιάσουν» την προσφιλή συνήθεια των παιδιών να στέλνουν sms καθώς αυτό σημαίνει βελτίωση της φωνολογικής τους επίγνωσης.
Για παράδειγμα όταν ένα παιδί γράφει σε ένα sms τη λέξη l8r (που σημαίνει later = αργότερα) δεν σημαίνει ότι δεν γνωρίζει πώς γράφεται αλλά ακριβώς το αντίθετο. Επίσης διαπιστώθηκε ότι όσο περισσότερο χρησιμοποιούν ρίμες στα sms τόσο περισσότερο αναπτύσσουν τις σχετικές τους ικανότητες.
Η έρευνα διενεργήθηκε ανάμεσα σε παιδιά 8-12 ετών και διαπιστώθηκεότι εκείνα που έστελναν τα περισσότερα sms είχαν τα λιγότερα προβλήματα στο διάβασμα και την ορθογραφία.
Η «έκρηξη» της αποστολής sms σαν μορφή επικοινωνίας (κινητό, Τwitter, Facebook, IM, κ.α.) ήγειρε ανησυχία για καταστροφή της αγγλικής γλώσσας καθώς όλο και συχνότερα οι εκπαιδευτικοί συναντούν την κωδικοποιημένη γλώσσα του sms ακόμη και στα επίσημα γραπτά του σχολείου.
Ομως, μία από τις ερευνήτριες, η δόκτωρ Κλερ Γουντ από το πανεπιστήμιο του Κόβεντρι, επιμένει στο άρθρο της Indepedent: «Μείναμε έκπληκτοι όταν είδαμε ότι το να στέλνει κάποιο παιδί κωδικοποιημένα sms, καλυτερεύει τη σχέση του ατόμου με την ορθογραφία αλλά του δίνει και τη δυνατότητα να εξασκείται σε καθημερινή βάση. Διαπιστώσαμε ότι οι εκείνοι που έστελναν συχνότερα sms, είχαν καλύτερα σκορ στις σχετικές εξετάσεις».
πηγή: tovima.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου