Ένα συγκλονιστικό βίντεο-ηχητικό ντοκουμέντο ξυπνάει μνήμες από την πρόσκρουση του αεροσκάφους των κυπριακών αερογραμμών Ήλιος στο Γραμματικό, στις 14 Αυγούστου του 2005. Στο βίντεο ακούγεται η φωνή του ενός χειριστή από τα F-16 που είχαν πάει κοντά στο αεροσκάφος όταν έχασε την επαφή με τον πύργο ελέγχου.
Τα λόγια του συγκλονίζουν ειδικά τη στιγμή που το σκάφος συντρίβεται στο έδαφος: «Έχουμε πρόσκρουση πολιτικού αεροσκάφους».
Χρονικό
Μια μέρα πριν τον Δεκαπενταύγουστο του 2005 ένα Boeing 737-31S το οποίο είχε φύγει από το αεροδρόμιο της Κύπρου στις 09:07, εισήλθε στις 10:37 στο FIR Αθηνών χωρίς όμως να μπορεί να επικοινωνήσει με τον πύργο ελέγχου. Ύστερα από άκαρπες προσπάθειες για επικοινωνία απογειώθηκαν δυο F-16 ώστε να διαπιστωθεί τι ακριβώς συμβαίνει.
Στις 11:18 τα δυο F-16 επικοινωνούν με το κυπριακό αεροσκάφος και ανακαλύπτουν πως ο πιλότος έλειπε από τη θέση του ενώ ο συγκυβερνήτης ήταν αναίσθητος. Παράλληλα, ήδη είχαν πέσει οι μάσκες οξυγόνου ενώ το Boeing λειτουργούσε με αυτόματο πιλότο και κατευθυνόταν προς την Εύβοια
Η ώρα ήταν 11.41 και οι πιλότοι των F-16 βλέπουν τον φροντιστή Ανδρέα Προδρόμου να παίρνει τον έλεγχο του αεροπλάνου, όμως, 9 λεπτά ο αριστερός κινητήρας σταματά καθώς τα καύσιμα του αεροσκάφους τέλειωσαν. Ύστερα από πέντε λεπτά και ο δεξιός κινητήρας παύει να λειτουργεί.
Τελικά, στις 12:05 το μοιραίο αεροπλάνο κατέπεσε στην ορεινή περιοχή του Γραμματικού Αττικής με τους 115 επιβάτες και το 6μελές πλήρωμα να βρίσκουν τραγικό θάνατο.
Τα αίτια της συντριβής
Τον Οκτώβριο του 2006 παραδόθηκε στον τότε Υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη και στον εισαγγελέα από τον πρόεδρο της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, Ακριβό Τσολάκη, το πόρισμα για τα αίτια του δυστυχήματος.
Το πόρισμα καταλόγιζε ευθύνες στην αεροπορική εταιρία HELIOS, στην κατασκευάστρια του Boeing και στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου. «Το αεροσκάφος συνετρίβη εξαιτίας λαθών που ξεκίνησαν από το έδαφος και δεν αντιμετωπίστηκαν στον αέρα. Τα ευρήματα δείχνουν εγκληματική αμέλεια στο έδαφος και στον αέρα», υπογραμμίζει το πόρισμα.
Όσον αφορά την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, το πόρισμα αναφέρει πως: «Υπήρχε πρωτοφανή απουσία αξιολόγησης του συστήματος ασφάλειας πτήσεων», ενώ για την κατασκευάστρια του Boeing τονίζεται πως δεν πήρε τα απαιτούμενα μέτρα «ώστε να αντιμετωπίσει προηγούμενα περιστατικά στο σύστημα συμπίεσης (καμπίνας) που είχαν συμβεί στον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους».
Δείτε το συγκλονιστικό βίντεο
συγκλονιστικό...
ΑπάντησηΔιαγραφή